Gevangenisstraf ipv rijverbod

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

Re: Gevangenisstraf ipv rijverbod

#16 , 22 aug 2016 19:26

Mijn advocaat zei dat uiterlijke kenmerken in de beschrijving van bestuurder vergeten waren in het pv. wat wilt dat zeggen ? Betekent dat, dat de echte bestuurder in de rechtbank -bij wijze van spreke- kan zeggen dat hij een zonnebril en pet droeg ? Puur informatief, want ik begreep niet goed waarom hijzelf dit aanhaalde.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 aug 2016 21:17

Bij eerste wettelijke herhaling rijden spijts verval direct levenslang krijgen is dat zwaar ?

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#18 , 25 aug 2016 15:40

Zaak 2 weken in beraad, verbeurdverklaring van wagen gevraagd en straf.

dat in beraad nemen bij deze zaak, wilt dat zeggen dat dat ernstig berekend moet worden ?

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#19 , 25 aug 2016 16:21

Dat betekent dat de rechter(s) zich ernstig over de zaak gaat(gaan) buigen en nadenken vooraleer er een uitspraak wordt gedaan.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 25 aug 2016 16:23

Dat het een zeer ingewikkelde rekening is die je zal gepresenteerd krijgen waarvoor de rechter de nodige dagen nodig heeft om dat getal op papier te zetten (zo land is het)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#21 , 25 aug 2016 16:32

Ik geloof niet dat hij beseft welk risico het is om zonder rijbewijs te rijden, mocht er een ongeval geweest zijn met blijvende invaliditeit kon hij gans zijn leven er voor betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#22 , 25 aug 2016 19:56

Dat kan te maken hebben omdat mijn wagen hierin misschien verbeurd wordt verklaard.

LeenW
Berichten: 12826

#23 , 25 aug 2016 20:04

Dat kan te maken hebben omdat mijn wagen hierin misschien verbeurd wordt verklaard.
Niet meer dan logisch, aangezien het voor u niet uitmaakt of u een rijbewijs hebt of niet alvorens achter het stuur te kruipen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#24 , 25 aug 2016 20:07

Thomas moest je u eigen daden zo in vraag stellen dan de antwoorden, zou het misschien ooit nog eens lukken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#25 , 25 aug 2016 20:43

De beste advocaat in verkeersrecht? wie is dat ? of één van de betere ?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 25 aug 2016 21:41

Thomas_son is de beste.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38592

#27 , 25 aug 2016 23:28

U had hopelijk toch een advocaat?
Of hebt u zelf uw woordje gedaan.
Wat hebt u dan juist gezegd?

In beraad wil zeggen dat de rechtbank met alle gegevens en de conclusies van verdachte en na het openbaar ministerie gehoord te hebben alle feiten op een rijtje zal gaan zetten.
Gezien het over meerdere elementen gaat en er voorgaanden zijn neemt dat enige tijd in beslag. Men zal dus aardig wat moeten afwegen en goed motiveren.
Wordt u op de uitspraak verwacht of heeft men gezegd dat vonnis wel zal gestuurd worden naar advocaat of de dag erna ter griffie kan ingezien worden.
PS Was dat een vakantiekamer?

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#28 , 26 aug 2016 00:31

Ik ben zelf niet geweest, mijn advocaat is geweest. Het was een vakantiekamer. En het zal opgestuurd worden naar mijn advocaat. mijn advocaat heeft verteld dat ik depressieve klachten had op het moment van de feiten, hij heeft gevraagd om de wagen te immobiliseren tot einde rijverbod en niet verbeurd te verklaren verder heb ik een attest van de dokter laten zien dat ik regelmatig behandeling volg omdat ik uit een moeilijke periode kom en ook dat er even gedacht is geweest om me eventueel tijdelijk op te nemen. . kortom zeer moeilijke sombere tijden voor mezelf. dat was het ongeveer.

Meeboo
Berichten: 1488

#29 , 26 aug 2016 10:07

u had beter meegeweest met uw advocaat en spijt betuigt.
Een potje liegen dan weliswaar maar kom

Franciscus
Berichten: 38592

#30 , 29 aug 2016 23:04

Vraag is natuurlijk wat uw advocaat de volgende keer moet vertellen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”