Gevangenisstraf ipv rijverbod

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

Gevangenisstraf ipv rijverbod

#1 , 19 aug 2016 23:06

Ik moet straks gaan voorkomen beste mensen, ik wil geen bijkomend rijverbod meer. Kan ik een gevangenisstraf met uitstel vragen voor mijn overtreding rijden spijts verval ipv een rijverbod. Is dat aanvaardbaar ? Een werkstraf of hogere boete is ook goed. Kan dit ? Nodigt dit uit voor een rechtee het te accepteren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 20 aug 2016 10:28

Als ik uw vorige posts bekijk, lijkt het verscheuren van uw rijbewijs mij de enige zinnige reactie.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2016 11:31

Men kan immers ook opperen voor een effectieve celstraf...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38590

#4 , 20 aug 2016 11:52

De gevangenisstraf is de straf samen met de geldboete.
Het rijverbod kan als straf maar ook als maatregel worden uitgesproken.
Gezien u al verschillende rijverboden hebt gehad is de kans dat u geen rijverbod krijgt quasi onbestaand.
Rijden tijdens verval - herhaling ... maak zelf de optelsom maar eens.
Vermoedelijk zal dus een rijverbod worden opgelegd met de vier proeven theoretisch - praktisch - medisch en psychologisch.
PS breng uw rijbewijs op tijd binnen want te laat levert zo wie zo een nieuw bijkomend rijverbod op en vanaf de dag nadat u had moeten binnenbrengen bent u zo wie zo in overtreding en wordt u gesignaleerd als 'rijverbod'.

PSPS uiteraard kan u alles vragen aan de rechtbank. Stel eventueel enkele hier door u gestelde vragen dan hebt u daarop ineens ook een correct juridisch antwoord.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 aug 2016 18:59

Wat was nu het resultaat?

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 21 aug 2016 19:49

Men kan immers ook opperen voor een effectieve celstraf...
Maar dan levenslang :lol:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 aug 2016 19:56

Als ik van u alles heb gelezen geef ik je een zeer goede raad, koop je een stevige fiets, het is voor je eigen welzijn en ook voor je mede burgers.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 aug 2016 23:44

ik moet deze week pas voorkomen dat is het eerste van 2 processen waar ik erg veel bang voor heb. Ik ga geen levenslang krijgen, het is een eerste herhaling op een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, ik geloof dat ik 6 maanden riskeer, corrigeer mij als ik verkeerd ben.

En daarna moet ik voorkomen voor een kleine achtervolging,volgens de politie wouden hun een vraag stellen toen ik mijn gaspedaal indrukte, hun kwijtspeelde en daarna ontkende dat ik het was, intussen heeft iemand al bekend dat hij reed, maar de politie blijft erbij dat ze mij hebben herkend, hier heb ik ook bang voor.

Ik hou jullie op de hoogte van de uitspraken. Dat tweede is nog in onderzoek. Denken jullie dat een verklaring die bevestigt dat ik ergens anders was op het ogenblik van de feiten voldoende zal zijn, naast een bekentenis.

de bekentenis is er pas gekomen nadat desbetreffende eerst gehoord werd als getuige, blijkbaar was hij iets vroeger vertrokken dan mezelf en heeft hij met de wagen inbreuken gepleegd, hield eerst vol als getuige enkel bij mij te zijn geweest en heeft daarna op eigen houtje de inbreuken toch voor zijn rekening genomen. ik weet niet of dit voldoende zal zijn voor een vrijspraak en of het pv, de bewijswaarde ervan is aangetast met deze pv's.

Franciscus
Berichten: 38590

#9 , 22 aug 2016 00:23

Mogelijk nog een nieuw proces maar nu voor de correctionele rechtbank voor valse getuigenis en eventueel meineed ter zitting voor de 'getuige'.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 aug 2016 00:58

Denkt u dat ? Dat is toch woord tegen woord.. ofwel gelooft de rechter het niet en word ik veroordeeld en anders hij ? De verklaringen van de agenten beweren dat ik het was 2 andere zeggen het tegendeel. Bij twijfel wordt iemand toch altijd vrijgesproken ?

LeenW
Berichten: 12824

#11 , 22 aug 2016 08:43

Denkt u dat ? Dat is toch woord tegen woord.. ofwel gelooft de rechter het niet en word ik veroordeeld en anders hij ? De verklaringen van de agenten beweren dat ik het was 2 andere zeggen het tegendeel. Bij twijfel wordt iemand toch altijd vrijgesproken ?
Neen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 22 aug 2016 10:02

De rechter zal eerder de 2 agenten geloven dan uw 2 vrienden, en al helemaal zeker al ze even goed en snel als jijzelf van verhaal switchen, en zo TOTAAL ONGELOOFWAARDIG worden

WP002
Berichten: 1479

#13 , 22 aug 2016 10:49

Schuldbesef is u nog steeds vreemd, hè?

Franciscus
Berichten: 38590

#14 , 22 aug 2016 11:07

Politieambtenaren zijn beëdigde personen. Hij woord of hun PV is als waar te beschouwen tot een procedure wordt opgestart van valsheid in geschriften en het gebruik ervan door in dit geval door u of de echte dader.
Trouwens ik ken cases waar zowel de 'echte bestuurder' als diegene die zei het niet gedaan te hebben beiden veroordeeld werden en beiden hun rijbewijs mochten inleveren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 22 aug 2016 11:39

tot een procedure wordt opgestart van valsheid in geschriften en het gebruik ervan .
Breng TS niet op verkeerde gedachten, want hij is nog bekwaam om de politie een proces aan te doen wegens valse aangifte. :lol:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”