Goedemorgen,
Na 2x een rode kaart te hebben gekregen, verleden jaar en gisteren, moet ik dit kwijt. In beide gevallen is de auto de jaren voordien wel goedgekeurd.
Ik leg uit:
Verleden jaar voldeed de laad index van de banden niet, hoewel de 2 keuringen ervoor dit nooit was opgevallen. Ook niet tijdens de keuring nieuwe eigenaar lichte vracht waar heel de handel grondig wordt bekeken. Achteraan lagen 99T en het moest 103T zijn. Zal wettelijk wel zo zijn maar hadden ze het gezien bij de eerste keuring waren de kosten voor herkeuring en 2 nieuwe banden voor de verkoper geweest. De wagen was 1jaar oud.
Ok, zure appel maar wat is gebeurd is gebeurd.
Tot ik gisteren mijn auto opnieuw afgekeurd zag wegens een ontbrekend identificatieplaatje en een te brede doorschijnende zonneband bovenaan de voorruit.
Identificatie plaatje bleek onmogelijk te vinden zijn door de inspecteur(!) dus keuren ze hem af Mijn vrouw was ermee geweest, zij wist het niet en kon mij niet bereiken. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een inspecteur van de autokeuring de identificatieplaat (blinkende metalen plaat in motorruimte) niet kan vinden. een Scudo is niet bepaald een exoot, er rijden honderden Scudo's rond en de ombouw is via FIAT gegaan dus redelijk volgens het boekje. Ok, zure appel, klant moet weten waar het staat dus ongelijk.
Maar nu.
Afgekeurd wegens een te brede zonneband.
Deze zonneband is geplaatst door een firma tijdens de ombouw van 8personen Fiat Scudo Panorama Executive naar lichte vracht 5pl toen ze ook de achterruiten donker hebben gemaakt.
De auto is dus 2 keer aan een grondige keuring (eerste keuring lichte vracht en nieuwe eigenaar) onderworpen geweest en dan nog 2 normale keuringen. (Auto is net 4 jaar) en NU keuren ze hem af?
Dan heb ik het nog niet over het absurde van heel het verhaal, je kan er gewoon doorkijken en het is veiliger dan je zonneklep naar beneden te doen want daar zie je niets door. Regels zijn regels maar dit is absurd.
De stationschef heb ik ondertussen gesproken, niets aan te doen, "regels zijn regels". "Vier keer gekeurd en niet gezien? Onze excuses".
Je moet niet vragen hoe gevaarlijk of tegen de regels indruisend die zonneband wel is...
Ik heb een mail gestuurd naar de directie av-btc, ik ben zeer benieuwd naar het antwoord.
Iemand iets gelijkaardig al meegemaakt? Tips? Raad?
Bedankt.