kortparkeren 30'' zone

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

kortparkeren 30'' zone

#1 , 06 aug 2016 22:06

Verleden week meegemaakt in Kor,daar zijn zones voor kortparkeren(max 30") met verklikkers.Bepaalde autos waren geparkeerd tussen de verklikkers,vermoedelijk om daar een stuk langer te parkeren,en dit niet zichtbaar is vanop afstand door parkeerwachters.Dit geeft waarschijnlijk een signaal als de 30" ,overschreden worden.Er kunnen ook maar 2 van de voorziene 3 plaatsen bezet worden.Ge moet er maar opkomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 aug 2016 22:10

Wie zijn die verklikkers? Gepensioneerden met veel tijd?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 06 aug 2016 22:25

Neen asperger,die zitten in de grond in het midden van de parkingplaats,zodanig als u op deze plaats parkeert dat dit een signaal doorgeeft aan parko,die dan kan nagaan hoelang de zone bezet blijft(max 30min)

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 aug 2016 09:19

Der zijn altijd van die zondagsrijders die niet kunnen parkeren. Hier tegenover mijn deur is een kleien, zeer druk bezochte parking. met slechts 5 plaatsen en een zeer duidelijke aanlijning van de plaatsen. En toch slagen mensen erin om zo te parkeren om 2 plaatsen in te nemen (schuin parkeren of vlak bovenop de scheiding) Onlangs waren er van de 5 plaatsen maar 2 beschikbaar

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#5 , 07 aug 2016 11:06

Ik denk niet dat dit zondagsrijders zijn,deze parkeren bewust op die manier om de parkeerboete te ontvluchten,die normaal na 30 m parkeren geschreven word.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 07 aug 2016 11:38

En kunnen die parkeerverklikkers ook een foto maken van u wagen en nummerplaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#7 , 07 aug 2016 18:36

sloeberken,ik geef een beetje toelichting.Het is de bedoeling dat die verklikkers,die in de grond zitten na 30 m een signaal sturen naar parko.Na het signaal word een parkowachter naar de plaats gestuurd en word een parkeerboete geschreven voor het overschrijden van de parkeertijd.Dit is ook de reden dat tussen de verklikkers geparkeerd word omdat deze dan ook geen signaal doorsturen,en daarmee veel langer kan geparkeerd worden.

LeenW
Berichten: 12839

#8 , 07 aug 2016 18:41

Is er nog een juridische vraag in al dit?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 07 aug 2016 19:18

Is dit wel goedgekeurd, en kan men het gebruiken om op een wettelijke manier een boete mee te geven.
Als dit niet gebonden is met een bewijsbaar ticket waar uur van aankomst opstaat, kan die wachter nooit u aankomstuur bewijzen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 07 aug 2016 19:49

Je zal ook nog steeds een ticket dienen te nemen , en de parkeerwachter zal terplaatse een foto maken van uw wagen

berenod
Berichten: 942

#11 , 08 aug 2016 06:00

Inderdaad, zulk systeem is maar een hulpje, het is altijd gecombineerd met een ticketje gratis 30 min. aan de automaat of de blauwe schijf.

Darenboven niet reglementair tussen de lijnen parkeren kan je reeds een boete opleveren nadat je er 2 minuten staat!

bobbob
Berichten: 26

#12 , 08 aug 2016 22:52

Hoe kun je tussen de lijnen parkeren en je deuren nog open krijgen. Ik heb een Zafira Tourer en ik kan het fisiek niet , ik ben trouwens niet alleen : bmw,range roover,humer,ram pickup,dodge,ford pickup.De wet schrijft trouwens voor dat je op die wijze moet parkeren dat iedereen nog fatsoenlijk in zijn auto geraakt.Laat ze maar schrijven tot het ogenblik dat de stad centra leeg zullen staan wegens heksenjachten van PV's.Vergeet niet dat je voor de prijs van een PV in het buitenland je boodschappen doet en daar ben je WEL welkom.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 08 aug 2016 23:21

Op het moment dat je die wagen kocht, wist je hoe groot de meeste vakjes in winkels/op straten zijn. Als je minder goed bent in het parkeren of vaak het centrum van een stad in wil rijden met je wagen, kies je dan beter een kleinere wagen.

De parkeergarages in Nederland zijn vaak nog een stuk krapper (toch zeker in bvb Utrecht & A'dam) en niet zo interessant. Ik raad je ook ten stelligste af om in Lille Europe te parkeren (zeker parking "tours", als ik het me niet vergis. Geraak je met een grote 4x4 nooit binnen.

Het gras is altijd groener aan de andere kant. Maar juridisch had je alle informatie op voorhand ter beschikking en is het je eigen afweging dat je maakt om met een grote auto de stad op te zoeken.

bobbob
Berichten: 26

#14 , 09 aug 2016 08:59

Er zijn ook mensen die voor hun werk een grote wagen willen en hierbij het milieu niet meer willen belasten dan nodig door nog een tweede wagen te kopen om te winkelen .
Ondertussen blijft de vraag : zijn de huidige parkings nog volgens de normen gemaakt ? Volgens mij niet als je de blutsjes en de beschadigingen op de deuren ziet .
Het kunnen parkeren op zich doet er niet toe , ik stel enkel vast dat veel mensen zich tegenwoordig moeten parkeren door hier en daar een duwtje tegen andere geparkeerde wagens te geven.In privee parkings parkeer ik dan ook steeds op de lijn idplv ertussen en ik ben niet alleen!Meer om meer wagens staan ook , ofwel met de wielen op rijbaan of op het voetpad door verkeerd aangelegde parkings , het is gevaarlijk op de twee toestanden .

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 09 aug 2016 09:09

Een grote wagen hoeft niet noodzakelijk breed te zijn. Je hebt héél ruime wagens die niet breder zijn dan een gemiddelde wagen. Dit is dus geen juridisch argument. Laat staan een ecologisch argument, want de wagens die je opsomt bestaan in veel milieuvriendelijkere alternatieven.

Er zijn bij mijn weten geen algemene wettelijke normen voor parkings (overheid kan wel plaatselijk minimumnormen aanleggen). Het is simpel: als je nog in een parking wil, moet je zien dat die groot genoeg is voor de wagen die je hebt. Niet meer of niet minder. Je hebt niet het recht noch de noodzaak om een duwtje te geven. Het bewust beschadigen van anderman's eigendom kan een duur grapje worden.

Bij parkeren op de lijn ipv ertussen ben je mogelijks (afhankelijk van de soort parking) in overtreding.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”