Vluchten van politie

Matthias help
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Vluchten van politie

#1 , 03 aug 2016 00:14

Ik heb vandaag een klein voorgehad.
Ik was aan het rijden in mijn wagen papieren niet volledig oké. En sta aan de rode lichten politie komt van lings en draait zich achter mijn wagen 1 wagen tussen maar wist al hof laat het was. Ik wacht tot het groen is en roj verder. De chauffeur achter mij duidelijk niet goed wakker dus er ontstaat een afstand maar zie duidelijk dat ze het op mij gemunt hadden. Nu ik sla eens rechts af eens links af en weet mijn wagen te parkeren maar politie kwam ook net ter plaatsen geen zwaailichten geen gebaar van stoppen. Ik spring uit mijn wagen en zet het op een lopen vriendelijke burger helpt me laat me langs zijn tuin binnen en vanvoor weer buiten Jaja ik weet weg te geraken zonder dat ze me vonden. Maar is dit nu strafbaar wat ik gedaan heb ? Mits ze geen zwaai lichten of duidelijke stop gebaren hebben gemaakt? Had de indruk dat ze dachten dat ik niet doorhad dat ze me volgden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 03 aug 2016 00:27

Sorry dat ik het zo schrijf
Maar staat uw auto nog in die straat of is die nu plots weg?
Huiszoeking kan maar tussen 5 en 21 uur ...dus mogelijk bellen ze wel bij u thuis aan om 5 uur.
Dat wordt dus afwachten.

Matthias help
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2016 08:43

Sorry dat ik het zo schrijf
Maar staat uw auto nog in die straat of is die nu plots weg?
Huiszoeking kan maar tussen 5 en 21 uur ...dus mogelijk bellen ze wel bij u thuis aan om 5 uur.
Dat wordt dus afwachten.
Hij staat in mijn garage maar ben ik in overtreding want ze hebben geen teken of poging begaan tot stoppen van mij of mijn voertuig. En huiszoeking lijkt me moeilijk mits ik geen officieel adres heb op de moment.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5414

#4 , 03 aug 2016 12:21

Als die wagen niet verzekerd is of niet gekeurd is of qua verkeersbelasting niet OK is laat hem dan al maar zeker in de garage staan tot alles in orde is. De vele nummerplaatherkenningscamera's produceren lijsten van nummerplaten die niet in orde zijn om zo (volkomen terecht) de pakkans te verhogen.

Als ze je wilden intercepteren om de wagen van't straat te halen wegens papieren niet in orde dan zal zullen ze mogelijks wel een PV op je nummerplaat opgemaakt hebben om dit tegen u te gebruiken als je alsnog opduikt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”