procedurefout?

charlotte123456
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

procedurefout?

#1 , 01 aug 2016 12:06

hallo,

Ik heb een boete gekregen omdat ik voor een bankkantoor stond met auto en twee rechterwielen op trottoir. Mijn richtingaanwijzers stonden aan en was dus snel gaan afhalen.

In het proces-verbaal staat er als vaststelling dat ik voor het Dexia kantoor stond.
Echter het kantoor is Belfius (vroegere Dexia).

Kan ik dit beschouwen als een procedurefout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 01 aug 2016 12:51

hallo,

Ik heb een boete gekregen omdat ik voor een bankkantoor stond met auto en twee rechterwielen op trottoir. Mijn richtingaanwijzers stonden aan en was dus snel gaan afhalen.

In het proces-verbaal staat er als vaststelling dat ik voor het Dexia kantoor stond.
Echter het kantoor is Belfius (vroegere Dexia).

Kan ik dit beschouwen als een procedurefout?

neen


verkeerde naam van een bank kantoor kan niet als iets aanzien worden om een PV ongeldig te laten verklaren

bobbob
Berichten: 26

#3 , 06 aug 2016 21:34

was dat de enige aanduiding van de plaats waar je stond?er zijn al mensen vrijgesproken omdat de kleuren van de paaltjes van de verkeersborden niet korect waren geschilderd.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 06 aug 2016 23:09

was dat de enige aanduiding van de plaats waar je stond?er zijn al mensen vrijgesproken omdat de kleuren van de paaltjes van de verkeersborden niet korect waren geschilderd.
Er staat nergens iets over een parkeerverbod. Wel overtredingen : twee wielen op het voetpad, verboden gebruik van de alarmlichten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 07 aug 2016 18:15

was dat de enige aanduiding van de plaats waar je stond?er zijn al mensen vrijgesproken omdat de kleuren van de paaltjes van de verkeersborden niet korect waren geschilderd.
Dat is iets totaal anders.

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 aug 2016 11:20

was dat de enige aanduiding van de plaats waar je stond?er zijn al mensen vrijgesproken omdat de kleuren van de paaltjes van de verkeersborden niet korect waren geschilderd.
Dat is dan ook een wettelijke verplichting. De Wegcode stelt dat de staanders en steunen oranje moeten zijn.
Hier gaat het ook niet over het al dan niet wettelijk in orde zijn van een verkeersbord.

Zo een kleine fout zal uiteraard niet veel invloed hebben op de geldigheid van een pv. 't Zou maar erg zijn, moest het zo zijn.

katwezel
Berichten: 375

#7 , 08 aug 2016 13:03

Vermoedelijk (meer dan waarschijnlijk) staat het huis nummer vermeld op het pv en dat telt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 aug 2016 13:28

Vermoedelijk (meer dan waarschijnlijk) staat het huis nummer vermeld op het pv en dat telt
Tja, zelfs zonder huisnummer: met de wielen op het voetpad staan en de richtingaanwijzers laten aanstaan waar dit niet moet, zijn sowieso overtredingen, gelijk waar de wagen staat...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”