mag procureur wagen langer houden dan rijverbod loopt ?

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

mag procureur wagen langer houden dan rijverbod loopt ?

#1 , 07 jul 2016 19:05

Mijn wagen is in beslag genomen, en mijn rijverbod loopt af op 4 augustus 2016.. mijn eerste verzoekschrift werd afgewezen omdat de procureur mijn wagen verbeurd wilt verklaren, althans hij wilt dat vragen aan de rechter..

" De immobilisering mag niet langer duren dan tot het tijdstip waarop het rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs wordt teruggegeven in de gevallen bedoeld in § 1 of wanneer een rechter het einde van het verval van het recht tot sturen heeft uitgesproken.

klopt dit ?

dus als mijn zaak voor 4 augustus niet is voorgekomen, kan ik de wagen op eisen ? of ben ik fout ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 07 jul 2016 19:24

Daar zal de rechter over beslissen op de zitting.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jul 2016 19:25

en als die zitting na 4 augustus is ? moet ik mijn wagen dan niet terug krijgen vanaf 4 augustus volgens de wet ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 07 jul 2016 20:11

Uw wagen is in beslag genomen, dat is iets anders dan immobiliseren wegens een onmiddellijke intrekking rijbewijs.
In dit geval wordt het voorwerp ' de auto' geacht gediend te hebben voor het plegen van misdrijven (wanbedrijven) en is er een in beslagname tot uitspraak van de rechter en zelfs bij mogelijk beroep van pdK tot na beslissing in beroep.

Hetgeen wat u gedaan hebt zijn geen overtredingen ( straf van 1 tot 25 € en tot 7 dagen gevangenisstraf maar feiten waar straffen op staan vanaf €26 en 8 dagen gevangenis... op rijden tijdens verval alleen al staan er straffen op die tot veel hoger kunnen gaan dan deze minima.
Was uw huidig verval al niet gekoppeld aan voorwaarden?? welke waren dat en hebt u voldaan aan die voorwaarden vb opnieuw theoretisch proeven afleggen?
Gezien er al een vermoeden van herhaling is nl rijden tijdens verval zal er mogelijk ook een veel zwaardere straf worden uitgesproken

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23#p434923
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 80#p434780
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 79#p434779

Trouwens uw wagen heeft niets te maken met uw al of niet eindigen van uw rijverbod.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jul 2016 20:28

neen mijn verval was niet gekoppeld aan voorwaarden, ik moest ook geen theoretisch rijbewijs opnieuw doen. Althans dat vonnis was nog niet in kracht van gewijsde gegaan, dan tel dat toch nog niet ? wel ?

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 07 jul 2016 20:34

Er is een vonnis van welke datum?
Wanneer gaat volgens u een vonnis in kracht van gewijsde?

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jul 2016 20:40

het is een vonnis van 20 mei de feiten zijn gepleegd 1 juni, het was een vonnis in beroep, dus er was nog cassatie of verzet mogelijk. niet ? in kracht van gewijsde gaat een vonnis toch pas als er geen beroep meer mogelijk is en er niets meer aan dat vonnis te doen is ?

LeenW
Berichten: 12828

#8 , 07 jul 2016 20:43

Cassatie heeft meestal geen opschortende werking..

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 jul 2016 21:05

na beroep komt er cassatie ? of verzet ? want mijn vonnis was pas de 20 Juni betekend.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 jul 2016 21:07

in strafzaken heeft het wel een opschortende werking, is dit een strafzaak ?

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 jul 2016 09:26

Waarom worden er 5 topics geopend die allemaal gerelateerd zijn aan dezelfde feiten?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 08 jul 2016 12:14

Omdat TS zo probeert om toch iemand te overtuigen hem zijn straf te helpen ontlopen.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#13 , 08 jul 2016 13:08

nee dat is niet zo, ik vind een verbeurd verklaring van een wagen circa 20 000 eu wel gortig als straf voor rijden spijts verval.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#14 , 08 jul 2016 13:13

U slaagt erin uzelf in één en dezelfde zin tegen te spreken.

Maar mijn punt was dat u uw case en de relevante info nu verspreidt over 5 verschillende topics, terwijl sommige van uw antwoorden binnen één topic ook relevant zijn voor de andere ...

LeenW
Berichten: 12828

#15 , 08 jul 2016 13:19

nee dat is niet zo, ik vind een verbeurd verklaring van een wagen circa 20 000 eu wel gortig als straf voor rijden spijts verval.
Dat is nochtans perfect conform de wetgeving.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”