ik heb een psychose doormaakt en ben hersteld..

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: ik heb een psychose doormaakt en ben hersteld..

#16 , 02 sep 2016 23:22

Attest " ik bevestig dat client door ziekte in periode 2014 -2016 een onweerstaanbare drang had voor het besturen van voertuigen en dat zijn oordeelsvermogen hieromtrent was uitgeschakeld " is dit attest voldoende voor herziening van definitief vonnis ?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#17 , 02 sep 2016 23:37

Probleem is wie kan voorzien of u in de nabije toekomst weer geen psychose krijgt.
Uw psychiater is geen gerechtsdeskundige ( dus niet aangesteld door de rechtbank). Dus zal OM moeten vragen om een college deskundigen aan te stellen...en of ze dat gaan doen...??? Mij twijfels.
U hebt al rijverbod met de 4 opgelegde voorwaarden daar is al zo wie zo een medisch luik aan.
(zie andere topics).
Enig idee wat een cassatie procedure kost... en ie gaat enkel over de procedure niet over de feiten ...

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 sep 2016 02:22

Nee daar heb ik geen idee van, die psychologische en medische testen zal ik wel voor slagen, ik ben per slot van rekening volledig hersteld. volgens de wet mag u een halfjaar nadat u een psychose hebt doormaakt terug met de wagen rijden na een rijgeschiktheidsattest of test bij het cara.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#19 , 03 sep 2016 07:57

Probleem is wie kan voorzien of u in de nabije toekomst weer geen psychose krijgt.
Afgaande op uw schrijfsels bent u volgens mij nog niet helemaal van uw psychose verlost... ik meen dat uw ganse leven blijkbaar in het teken staat van de dwanggedachte om zo snel mogelijk uw rijbewijs / auto terug te krijgen, en dat u daarvoor de meest waanzinnige uitvluchten zoekt. Als als een ietwat bekwame gerechtsdeskundige u onderzoekt, in plaats van uw eigen arts, vrees ik voor u dat het resultaat precies het tegengestelde zal zijn van wat u nastreeft. Beseft u nu nog altijd niet dat, afgaande op al wat u hier post, u absoluut niet bekwaam bent om achter het stuur van een auto te kruipen? Wat u uzelf aandoet, moet u natuurlijk weten, maar empathie met de slachtoffers die u in uw toestand kan maken, is u blijkbaar volkomen vreemd.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 sep 2016 17:10

beste,

elke psychose is anders, mijn psychose heeft geen weerslag op mijn rijvaardigheid, ik ben geen gevaar in het verkeer. ik geloof dat ik met alle veroordelingen samen jaren misschien zonder rijbewijs ga moeten zitten, dat is teveel. En ik was ziek toen ik stuurde spijts verval.

Franciscus
Berichten: 38587

#21 , 03 sep 2016 22:15

Blijkbaar wel voldoende om al één rechter te laten beslissen u ook medisch te laten onderzoeken.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#22 , 03 sep 2016 23:24

2 maar dat heeft te maken met de aard van de feiten. Ik heb wel wat bang. Zo n herziening procedure kan dat pro deo ?

Franciscus
Berichten: 38587

#23 , 03 sep 2016 23:39

Hangt van uw inkomen af.
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
Herziening als u daarmee cassatie bedoeld betwijfel ik dat ten zeerste ..
Er zijn maar een beperkt aantal advocaten die mogen optreden bij het hof van cassatie.
Cassatie en dat heb ik al ergens geschreven gaat enkel over de procedures dus is de wet wel gevolg maar nooit over de feiten zelf daarvoor had u in beroep moeten gaan en die termijnen zullen allemaal al versteken zijn.
http://www.cassonline.be/easycms/home

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#24 , 04 sep 2016 00:07

Ik bedoel herroeping van definitief vonnis, dus niet cassatieberoep. Dat de zaak terug in eerste aanleg wordt behandeld.

berenod
Berichten: 942

#25 , 04 sep 2016 08:44

beste,

elke psychose is anders, mijn psychose heeft geen weerslag op mijn rijvaardigheid, ik ben geen gevaar in het verkeer. ik geloof dat ik met alle veroordelingen samen jaren misschien zonder rijbewijs ga moeten zitten, dat is teveel. En ik was ziek toen ik stuurde spijts verval.
Beste, wanneer u zich in het verkeer begeeft als chauffeur spijts verval, dan bent u niet verzekerd.
In het geval van een ongeluk in fout, dewelke de beste chauffeurs kan overkomen, is dit een zeer groot probleem voor uw slachtoffer.

Dat is uw volledig gebrek aan empathie, het volledig gebrek aan inzicht dat wat u deed (en volgens mij zal blijven doen) extreem zware gevolgen voor zowel u als uw mede weggebruiker kan hebben.

Ik weet trouwens niet echt tegen wie ik nu bezig ben, de Thomas die het rijverbod heeft gekregen, de Thomas die het getekend heeft of de Thomas die van die twee andere Thomassen niet weet wat ze allemaal uitspoken en dus rustig blijft verder rijden!

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#26 , 04 sep 2016 18:47

ik pieker me dood omdat ik niet begrijp wat me bezielde dat ik spijts verval reed zoveel x. Ik denk dat dit komt door een dwangneurose,

Bij dwangneurose overheerst de gedachte dat de persoon iets móét doen, dit moet worden uitgevoerd, hoe dan ook. dwangneurose is een psychische aandoening die ervoor kan zorgen dat ge u verschrikkelijk voelt wanneer je iets niet doet, ik ga vragen aan dokter of dat ik dat niet gehad heb omdat ik vaak spijts verval had gereden.

Ik hoop met dit rijongeschiktheid te ontlopen en toch gerechtigheid op andere manier tot stand te laten komen, ik wist echt niet wat mij bezielde dat ik verder bleef rijden.

Mvg,

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#27 , 04 sep 2016 19:38

Thomas dromen zijn bedrog misschien eens op visite gaan bij de Dendermondse politierechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#28 , 04 sep 2016 19:51

hoezo ? een herroeping van vonnissen op basis van aan het licht gekomen dwangneurose, is dat realistisch ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 04 sep 2016 19:56

Neen Thomas, je wil je vel reden en dit begrijp ik, maar de rechter heeft zulke zaken wel door, en dit kan zich tegen je keren indien men zegt dat je toen ziek was, zal je veel meer gestraft worden dan je u straf aanvaard !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#30 , 04 sep 2016 21:58

Dat is waar, ik wil mijn vel redden.. en eigenlijk terecht. Maar wat u zegt klopt..voor een rechter lijkt het alsof ik een plannetje gemaakt hebt en straft hij mij misschien zwaarder.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”