Parkeerboete bij pech

frevb
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Re: Parkeerboete bij pech

#16 , 07 jul 2016 14:46

Zo vlug gaat dat allemaal niet. Er zal een herinnering in de bus liggen tegen dat ik terug kom. Tegen dat ze inboedel openbaar verkopen moet je al meerdere herinneringen negeren en moet het al naar de rechtbank gaan. In 3 maanden tijd zal dat niet allemaal gebeuren. Daar lig ik niet van wakker. Post nasturen naar buitenland is niet nuttig omdat we hier ook regelmatig verblijven. Als we hier dan zijn komt de post toe in het buitenland, zijn we ook niet veel mee. En telkens aanpassen is ook onbegonnen werk. Soms zijn we week in het buitenland, soms een maand of langer... Bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 07 jul 2016 14:49

Ja ok als je het zo goed weet, wens ik u veel succes met het verzamelen van u herinneringen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

frevb
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#18 , 07 jul 2016 14:52

Dus u beweert dat als een boete niet betaald wordt, dat er dan direct een deurwaarder ingeschakeld wordt (zonder zelfs een herinnering te sturen)? Er wordt zeker 1 herinnering gestuurd om te betalen. Het zou al heel erg zijn, post kan verloren gaan ook. Als mensen dan direct een deurwaarder aan hun deur krijgen... Ik heb genoeg vrienden die parkeerboetes niet direct betalen, en eerst de herinnering afwachten. Ik heb zelf nog nooit een parkeerboete gekregen, het mijn eerste.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#19 , 07 jul 2016 15:02

Aan de TS, vooral reageren bij de politierechter zoals U hier doet.
De boete zal U onmiddelijk worden kwijtgescholden. :mrgreen:

LeenW
Berichten: 12824

#20 , 07 jul 2016 15:05

Als u niet betaalt, komt het voor de rechtbank, daar is geen herinnering voor nodig. Een deurwaarder zal er niet meteen staan, maar vanaf de rechtbank komen er al kosten bij.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 07 jul 2016 15:16

Waar maakt de TS zich eigenlijk druk om? In een vorige post zei hij dat hij toch niet ging betalen. Dat hij het dan verder zelf maar uitzoekt. Misschien leuk dat hij hier dan komt vertellen hoe het afloopt (als hij tegen dan nog een internetverbinding of computer heeft ;) ).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

frevb
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#22 , 07 jul 2016 15:19

Dan komt het voor de rechtbank. Er mogen gerust kosten bij komen zolang ik maar eens tegen de rechter kan zeggen wat de politie hier voorstelt. Als je met inbraak zit laten ze mensen uren wachten, als je eens half uur auto met pech aan de kant zet heb je direct een boete. Ik wil er gerust extra voor betalen, het mag zelfs een veelvoud zijn. We kunnen nog eens lachen dan. :)

Franciscus
Berichten: 38587

#23 , 07 jul 2016 15:37

U zal eerst een voorstel Onmiddellijke Inning krijgen bij niet betalen wordt dat een Minnelijke Schikking van het parket die reeds hoger zal zijn.
Indien deze niet betaald wordt - is het een dagvaarding voor de politierechtbank.
U wordt dan opgeroepen mag dan gezien geen advocaat wachten tot alle personen met advocaat zijn voorgegaan en dan tegen de middag - opletten u moet er wel om 9 uur zijn - naar voor komen.
Dan moet u goed opletten voor u zit de rechter - links van hem het openbaar ministerie .. die zal kort de zaak voorleggen en dan krijgt u het woord. Als u dan iets begint te zeggen dat u lang moest wachten op de politie voor een inbraak zal u snel de mond gesnoerd worden want irrelevant.
Mogelijk zal de volgende vraag dan zijn was uw gevarendriehoek niet geplaatst .. uw antwoord dan en dan zal rechter iets zeggen over kennis wegcode of ze en dan uitspraak datum x u hoeft niet te komen of soms tot hoeveel u veroordeelt bent x6 uiteraard de opdeciemen + kosten.
Volgende zaak.
U kan natuurlijk verstek laten gaan en verzet aantekenen en daarna nog eens in beroep gaan.
Niet betaalde boetes worden tegenwoordig afgetrokken van belastingen die teruggevorderd kunnen worden - Let op in een aantal gevallen wordt dan het ganse bedrag ingehouden hangende de aftrek van de boete.

Goede raad betaal de O.I. u stond in overtreding u mocht er niet staan en uw gevarendriehoek was niet geplaatst .. overtreding waar de rechter u ook nog kan tot veroordelen.
De rest van het verhaal doet er niet toe.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 07 jul 2016 15:54

We kunnen nog eens lachen dan. :)
Tja, zoals hierboven gezegd zal men u niet toelaten om een uiteenzetting te geven over die inbraak. Men zal ook weinig interesse hebben in uw mening over de poltie. Met andere woorden, het enige resultaat zal zijn dat de kosten voor u véél hoger oplopen. Als u dit grappig vindt, ga dan gerust uw gang. Bedankt alvast voor de extra centjes in the staatskas, want die komen iedereen ten goede ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#25 , 07 jul 2016 16:45

Mijn zoon heeft over 6 maand een minnelijke boete gekregen, vergeten betalen, na tweemaand deurwaarder met akte voor verschijnen voor de rechtbank. Resultaat boete was €160 na de rechtbank €600 + kosten was €824.
Tussen de minnelijke schikking en dagvaarding geen enkele herinnering gekregen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

giserke
Berichten: 2434

#26 , 08 jul 2016 10:24

De houdbaarheidsdatum van deze draad is ondertussen ook al overschreden zeker?

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#27 , 08 jul 2016 10:35

als je eens half uur auto met pech aan de kant zet heb je direct een boete.
Neen, u heeft geen boete gekregen omdat u pech had, maar omdat u verzuimd heeft om kenbaar te maken dat u pech had en de nodige maatregelen te nemen. Artikel 51 laat u perfect toe om uw wagen achter te laten op een plaats waar dat in normale omstandigheden niet mag, maar u dient dan ook maatregelen te nemen, wat u dus niet gedaan heeft.
Artikel 51. Defect voertuig, op de openbare weg gevallen lading

51.1. De bestuurder van een defect voertuig moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid en vlotheid van het verkeer te verzekeren.

Te dien einde moet hij het voertuig opstellen zoals een geparkeerd voertuig.

Wanneer een auto of een door dit voertuig getrokken aanhangwagen evenwel niet kan worden verplaatst of slechts kan worden opgesteld op een plaats waar het stilstaan en het parkeren verboden zijn, moet de bestuurder dit voertuig op afstand signaleren door de gevaarsdriehoek, voorzien in artikel 81.2.1° van dit reglement.

De bestuurder kan bovendien gebruik maken van andere signalisatiemiddelen, ondermeer door het gelijktijdig doen functioneren van alle richtingsaanwijzers van het voertuig of door een draagbaar oranjegeel knipperlicht te plaatsen.

De auto of aanhangwagen waarvan de verlichtings- of signalisatiemiddelen defect zijn moet op dezelfde wijze gesignaleerd worden wanneer het voertuig niet duidelijk kan worden opgemerkt van op een afstand van ongeveer 100 meter.

Thumbnail image
Gevaarsdriehoek plaatsen
51.2. De gevaarsdriehoek wordt voor het voertuig geplaatst ongeveer in verticale stand, op een afstand van ten minste 30 meter op de gewone wegen en van ten minste 100 meter op de autosnelwegen, en zodanig dat hij voor de naderende bestuurders zichtbaar is van op een afstand van ongeveer 50 meter.

Binnen de bebouwde kommen, op plaatsen waar de afstand van 30 meter niet kan in acht genomen worden, mag de gevaarsdriehoek op een kleinere afstand en eventueel op het voertuig geplaatst worden.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#28 , 08 jul 2016 11:31

Volgens mij kunnen we dit topic afsluiten. TS heeft een overtreding begaan, zal bijgevolg moeten opdraaien voor de kosten. Als TS met zo'n ingesteldheid en zo'n verzuurde kijk op ons politiewezen neerkijkt, dan hoop ik dat je nog af en toe eens tegen de lamp loopt. Ik kan TS alleen maar aanraden om naar de politierechtbank te gaan en daar eenzelfde betoog te voeren zoals op dit forum.
En TS als je nog eens de politie tegenkomt, voer dan ook nog eens zo'n betoog.

Veel geluk op de politierechtbank.

blieck1
Berichten: 2

#29 , 08 jul 2016 15:35

betalen zo ben u er van af anders problemen en kosten.

WP002
Berichten: 1479

#30 , 11 jul 2016 08:42

Her is algemeen bekend dat alle politieagenten tegenwoordig experten zijn in automechanica, in die mate zelfs dat ze op het zicht kunnen zien dat een auto defect is. Ik adviseer TS dan ook on alle verweermiddelen boven te halen en op de rechtbank zo veel mogelijk kabaal te maken. Eventueel Madame Blanche er bij halen als karaktergetuige, en als ie toch mocht veroordeeld worden, naar het Europees Hof van de Rechten van de Mens. Zo veel onrecht moet gewoon bestraft worden!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”