Parkeerboete bij pech

lohabra
Berichten: 1015

Re: Parkeerboete bij pech

#31 , 12 jul 2016 08:10

Ik vrees dat topicstarter zal mogen uitleggen wat hij wil. Feit is dat hij in overtreding was. Ofwel had hij zijn voertuig reglementair moeten opstellen waar parkeren toegelaten is. Dit was blijkbaar niet mogelijk, dus moest hij krachtens artikel 51 zijn voertuig signaleren dmv de gevarendriehoek. Topicstarter heeft dat niet gedaan, en was derhalve in overtreding. Of die overtreding nu slechts een half uur, of slechts vijf minuten geduurd heeft, maakt geen sikkepit uit. De bestraffing wordt er niet goedkoper door, en kwijtgescholden nog veel minder.

Mijn advies is dan ook glashelder: ik zou betalen. Niet betalen (en eventueel procederen), zal met de argumentatie die hier beschreven wordt, alleen maar leiden tot aanzienlijk méér kosten. (gerechtskosten, 150 euro verplichte bijdrage aan het slachtofferfonds, ....).
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”