Aanvechten verkeersboete

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Aanvechten verkeersboete

#16 , 11 jul 2016 08:56

U beschrijft de situatie perfect zoals ze is ! Het enige verschil is dat de straat voor mij dus inderdaad verkeerslichten had, maar deze vlak achter een bocht liggen. Hierdoor kon ik dus niet zien of het nu rood of groen was.
Speelt toch geen rol of het nu groen is of niet? Als die straat afgezet is, kan daar toch geen verkeer uitkomen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 12 jul 2016 16:30

LOL, voor een politiecombi even door een C1 gaan rijden, met 2

Vooral niet aanvechten, gaat veel meer kosten .
Je kon op een andere manier weg.

Geweldige verkeerssituatie overigens wel.

lohabra: meeste wegbeheerders snappen zelf het begrip "plaatselijk verkeer" niet.
Er worden bvb in Lier wekelijks heelder wijken afgesloten omdat dergelijke borden foutief geplaatst worden.

hulpnodig1
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 jul 2016 11:10

Sorry voor het late antwoord, kom net terug uit het ziekenhuis met alweer slecht nieuws :( maar dat is een andere zaak.

- Ik heb inderdaad eerst ook nog een verkeersbord met "enkel rechts afslaan indien je plaatselijk verkeer bent" genegeerd omdat ik dacht plaatselijk verkeer te zijn. Ik moest in "de straat rechts" zijn waar ik eerder al over sprak, waar echter werken bezig waren.

- @Gebruiker21 : er stond een hek met verbodsbord omdat er werken bezig waren aan de lichten, maar dit maar op één rijstrook. De tegenliggers konden dus wel nog uit deze straat komen (indien de verkeerslichten op groen staan toch).

- er stond inderdaad een combi geparkeerd op de plaats waar ik ben gaan draaien.

- @Inazuma : je kleinerende toon is goed overgekomen, waarvoor dank. Ik begrijp dat het heel dom was, maar het was het beste dat ik mij op dat moment kon bedenken. Ik ben blij dat je daar zo mee kan lachen, mensen doen dat tegenwoordig te weinig en gaan daardoor reacties als de jouwe posten.

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#19 , 13 jul 2016 20:48

lohabra: meeste wegbeheerders snappen zelf het begrip "plaatselijk verkeer" niet.
Weet ik wel, maar ik weet tegelijkertijd ook dat een wegbeheerder zelden of nooit vervolgd (laat staan bestraft) wordt voor foutief aangebrachte signalisatie.
Er worden bvb in Lier wekelijks heelder wijken afgesloten omdat dergelijke borden foutief geplaatst worden.
Tsjaa ..... als iemand kan aantonen dat de énige weg om zijn/haar eigendom te bereiken langs daar loopt, maak je mi nog wel een kans in de rechtbank. (ook al blijft het dan strikt nog genomen nog steeds een overtreding). Dit volkomen in tegenstelling tot iemand die botweg onder de neus van verbalisanten een C1 negeert ipv een omleiding te willen volgen .....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

LeenW
Berichten: 12828

#20 , 13 jul 2016 20:50

@Inazuma Lier is nu niet bepaald een schoolvoorbeeld van correct verkeersborden plaatsen..

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 14 jul 2016 09:30

- @Gebruiker21 : er stond een hek met verbodsbord omdat er werken bezig waren aan de lichten, maar dit maar op één rijstrook. De tegenliggers konden dus wel nog uit deze straat komen (indien de verkeerslichten op groen staan toch).
Ah, OK. Dus als ik het goed begrijp, kon jij, noch iedereen die achter u stond, ergens héén, als het licht op groen zou springen? Waarom dan niet wachten voor het groene licht, tot alle tegenliggers gepasseerd waren, en daarna U-turnen en uw weg vervolgen? Je zou niemand geblokkeerd hebben, en geen overtreding gemaakt hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

hulpnodig1
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#22 , 18 jul 2016 11:10

@Gebruiker21 : omdat ik niet kon zien wanneer het groen was en wanneer niet. De lichten lagen immers achter een bocht dus waren net niet zichtbaar.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 jul 2016 11:46

@Gebruiker21 : omdat ik niet kon zien wanneer het groen was en wanneer niet. De lichten lagen immers achter een bocht dus waren net niet zichtbaar.
In dat geval wacht u tot de verkeersstroom uit die straat stilvalt, en dan weet u dat het groen is. Als er gewoon geen verkeer is, had u ook gewoon kunnen omkeren. Ik vermoed dat het daar bebouwde kom was en dus max 50km/u. Wagens moeten dus kunnen stoppen als u keert op de weg.

Anyway, ik denk niet dat u veel kans maakt als u die boete zou willen aanvechten. De feiten zijn de feiten. Ik denk niet dat de argumenten die u hier aanhaalt, zwaar genoeg wegen om uw gelijk te krijgen. Niets belet u om te proberen, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

hulpnodig1
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#24 , 18 jul 2016 12:17

Ben er eerlijk gezegd nog altijd niet uit ...

Heb gister naar de politie gebeld en mijn verhaal gedaan aan iemand die ik daar ken. Deze persoon zei zelfs dat ze het overdreven vond ...

De combi stond er omdat veel mensen voorbij de werken rijden, wat uiteraard en zware overtreding is. Ik heb dat achter niet gedaan, ik heb gedraaid. Dat alleen al is "voor mijn gezond verstand" een reden waarom de boete toch wat lichter mag dan de boete die iemand die gewoon verder rijdt krijgt ... maar wie ben ik natuurlijk hè :D

Bedankt alvast voor de hulp.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#25 , 18 jul 2016 12:30

heb gedraaid. Dat alleen al is "voor mijn gezond verstand" een reden waarom de boete toch wat lichter mag dan de boete die iemand die gewoon verder rijdt krijgt
Waarom zou dit een verzachtende omstandigheid zijn. Waarom ben je niet gestopt en aan de agenten in de combi gevraagd hoe je er kon geraken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”