achtervolging na rijden spijts verval...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: achtervolging na rijden spijts verval...

#16 , 20 jul 2016 20:07

In een ander topic schrijf je dit:


#7 , 1 week 6 dagen geleden (06 Jul 2016 23:47)

Ik heb 29 mei gereden tijdens een spijts verval, mijn wagen is in beslag genomen

Jij zat dus achter het stuur. Politie kon je dus herkennen en heeft dat blijkbaar ook gedaan. Nu moet je maar op de blaren zitten. Een jarenlange intrekking van uw RB is een minimum straf.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#17 , 20 jul 2016 21:04

Eens lezen:
Misschien is een psychiatrisch onderzoek aangewezen.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... pb-8lKiICQ



Artikel 48

Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot een jaar en met een geldboete van 500 euro tot 2 000 euro of met een van die straffen alleen en met het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste drie maanden en ten hoogste vijf jaar of voorgoed, wordt gestraft, hij die:

1° een voertuig of een luchtschip bestuurt, een rijdier geleidt of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, spijts het tegen hem uitgesproken verval;

* Deze bedragen nog te vermenigvuldigen met 6 (opdeciemen), dus een geldboete van 3.000 euro tot 12.000 euro
* Een gedeelte kan voorwaardelijk zijn
* Daarbovenop 150 euro verplichte bijdrage aan het zogenaamde slachtofferfonds
* Daarbovenop gerechtskosten


Daarnaast, kan het voertuig geïmmobiliseerd worden:


Artikel 58bis

§ 1. De immobilisering van het voertuig als beveiligingsmaatregel kan worden bevolen in de gevallen bedoeld in artikel 30, §§ 1 tot 3, en in artikel 48, eerste lid.

De immobilisering als beveiligingsmaatregel wordt bevolen door de in artikel 55, derde lid bedoelde personen.

§ 2. Het voertuig wordt geïmmobiliseerd op kosten en op risico van de overtreder.

Indien de eigenaar van het voertuig niet de overtreder is, kan hij het zonder kosten terugkrijgen. De kosten en de risico's zijn ten laste van de overtreder.

§ 3. De immobilisering als beveiligingsmaatregel wordt beëindigd door de personen die de oplegging hebben bevolen, hetzij ambtshalve, hetzij op verzoek van de overtreder.

De immobilisering mag niet langer duren dan tot het tijdstip waarop het rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs wordt teruggegeven in de gevallen bedoeld in § 1 of wanneer een rechter het einde van het verval van het recht tot sturen heeft uitgesproken.


De onkosten voor takelen en stallen van uw voertuig, zijn ook te uwen laste.



Bij een ongeval waarbij je geheel of gedeeltelijk aansprakelijk gesteld wordt, dat de verzekeringsmaatschappij het recht van verhaal inroept :


Artikel 25.3° van het KB 14/12/1992 :

3° De maatschappij heeft een recht van verhaal op de verzekeringnemer en, indien daartoe grond bestaat, op de verzekerde die niet de verzekeringnemer is :

b) wanneer, op het ogenblik van het schadegeval, het rijtuig bestuurd wordt door een persoon die niet voldoet aan de voorwaarden die de Belgische wet en reglementen voorschrijven om dat rijtuig te besturen, bijvoorbeeld door een persoon die de vereiste minimumleeftijd niet bereikt heeft, door een persoon die geen rijbewijs heeft of door een persoon die van het recht tot sturen vervallen verklaard is. . Het recht van verhaal wordt evenwel niet toegepast wanneer de persoon die het rijtuig bestuurt in het buitenland aan de voorwaarden voldoet voorgeschreven door de plaatselijke wet en reglementen om het rijtuig te besturen en niet onderhevig is aan een in België lopend rijverbod, in welk geval het recht van verhaal behouden blijft

Franciscus
Berichten: 38600

#18 , 20 jul 2016 21:40

Artikel 49/1

Met geldboete van 200 euro tot 2000 euro wordt gestraft hij die, nadat tegen hem een verval van het recht op sturen werd uitgesproken, zijn rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs niet inlevert binnen de door de Koning bepaalde termijn.

In geval van verzachtende omstandigheden kan de geldboete verminderd worden, zonder dat ze minder dan één euro mag bedragen.

De straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan.

Reclame

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 jul 2016 22:47

In een ander topic schrijf je dit:


#7 , 1 week 6 dagen geleden (06 Jul 2016 23:47)

Ik heb 29 mei gereden tijdens een spijts verval, mijn wagen is in beslag genomen

Jij zat dus achter het stuur. Politie kon je dus herkennen en heeft dat blijkbaar ook gedaan. Nu moet je maar op de blaren zitten. Een jarenlange intrekking van uw RB is een minimum straf.



Dat zijn 2 afzonderlijke feiten

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 jul 2016 22:50

Artikel 49/1

Met geldboete van 200 euro tot 2000 euro wordt gestraft hij die, nadat tegen hem een verval van het recht op sturen werd uitgesproken, zijn rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs niet inlevert binnen de door de Koning bepaalde termijn.

In geval van verzachtende omstandigheden kan de geldboete verminderd worden, zonder dat ze minder dan één euro mag bedragen.

De straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen drie jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan.


Hoe bedoeld u ? Psychiatrisch onderzoek ??

TheJudge007
Berichten: 366

#21 , 21 jul 2016 02:36

Kijk als je gedacht had van hier hulp te krijgen om de gevolgen van je inbreuk te verzachten, ben je aan het verkeerde adres. Een aantal hier zouden niet liever willen dan dat voor jouw inbreuk, de doodstraf weer word ingevoerd.

Met een voertuig rijden terwijl je een verbod hebt is een heel dom.

Persoonlijk vind ik dit, indien dit een noodgeval was, geen erger wanbedrijf dan dronken rijden achter het stuur.

Ik raad je aan om een advokaat te nemen voor deze zaak.

- De snelheidsmeting dat is een ruwe schatting van de politie die niet kan bewezen worden, tenzij er een radarmeting is gebeurd.
- De kale banden ? Is er een profieldieptemeting gedaan ? Indien niet kan U daar geen bekeuring voor krijgen.

U hebt grote fouten begaan, maar dat wil nog niet zeggen dat die een kruisiging verantwoorden.

Voor de andere feiten, zie uw advokaat, want uw wagen verbeurd horen verklaren is niet min.

WP002
Berichten: 1479

#22 , 21 jul 2016 09:37

Dergelijke straffen dienen om de beklaagde schuld te doen inzien. Wat in dit geval blijkbaar erg nodig is.

Franciscus
Berichten: 38600

#23 , 21 jul 2016 16:30

U mag gerust zijn dat die overdreven snelheid wel degelijk door de rechtbank zal meegenomen worden in het verdict
Het gaat hier over een achtervolging en dus over het niet respecteren van regels ( vb al niet stoppen voor de politie - andere weggebruikers in gevaar brengen, niet aan omstandigheden aangepaste snelheid enz). .... en dat met kale banden ... wat een verhoging van het risico met zich meebrengt.

Is het voertuig met beslag gelegd? hoe gaat u die dan nog kunnen verkopen???

lohabra
Berichten: 1015

#24 , 21 jul 2016 16:45

- een verval opgelopen hebben
- deze straf negeren
- daarbij betrapt worden en géén gevolg geven aan een bevel van een bevoegd persoon
- alvast hier op dit forum uw versie om de haverklap gaan wijzigen

De straffen zijn hier eerder al beschreven. Als u in de rechtbank dan ook nog 's hetzelfde gaat doen, als wat u hier doet, maakt dat uw versie allerminst geloofwaardig. En bovendien geeft u op deze manier niet bepaald de indruk enig schuldinzicht te hebben. Laat deze handelswijze in een rechtbank nu de béste manier zijn om een rechter ferm tegen de haren in te strijken.

De énige raad die ik u kan geven is: neem een héél goede advokaat. Overleg met hem/haar exact wat er gebeurd is. En vooral: wat u in een rechtbank best wel/niet verklaart .... voordat u zichzelf nog dieper in de miserie werkt.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#25 , 06 okt 2016 20:44

Kijk allereerst moet er iets van mijn hart, als ik een topic open wordt die gesloten omwille van sommige die er lak aan hebben en sommige moderators hun blindelings volgen.

Kijk het is zo ik heb vandaag een verslag gekregen met auditieve hallucinaties.. terugkomend door gebrek aan sytematische nazorg.... toestandsbeeld is actueel genormaliseerd.. mits toedienen van neuroleptica en zo nodig psychiatrische thuis zorg is de kans op recidief drastisch beperkt.. hallucinaties hadden in psychotische periode bijzonder negatieve invloed op realiteitszin en oordeelsvermogen..

Dit is allemaal niet niets, als een rechter dit leest.. kan hij mij ongeschikt verklaren ? Volgens mijn advocaat niet.

Kijk mensen dit is echt vernederend om dit in de rechtbank te moeten ondergaan. Ik ben terug gezond en heb mijn realiteitsbesef terug.. dit is mega krenkend en tergend om te moeten ondergaan.. bovendien is er een grote kans dat het in de krant komt. Ze gebruiken voornaam plus initiaal achternaam.. kan ik vragen voor volledige initialen ? Sorry voor mijn gestoor hier tussen de mensen van intellect enzo.. maar ik heb jullie advies echt nodig. Mvg.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#26 , 06 okt 2016 20:44

Ik heb geen andere topic geopend, leen. Is dit beter ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#27 , 06 okt 2016 20:48

Ze moeten niet alleen uw rijbewijs definitief afpakken maar u ook schrappen op dit forum.
Dan kan je in alle rust naar het gekkenhuis gaan en daar blijven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12839

#28 , 06 okt 2016 20:51

Ik heb geen andere topic geopend, leen. Is dit beter ?
Flink, u lijkt te begrijpen dat er in elke samenleving regels zijn die u moet volgen. Misschien komt het nog goed met u.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#29 , 06 okt 2016 23:06

En een van die regels die hij in pm kreeg was dat hij nu al genoeg gepraat heeft over psychoses. Topic dicht.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”