auto in beslag genomen, magistraat wil hem verbeurd zien..

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

auto in beslag genomen, magistraat wil hem verbeurd zien..

#1 , 06 jul 2016 23:47

Ik heb 29 mei gereden tijdens een spijts verval, mijn wagen is in beslag genomen, in een verzoekschrift naar de procureur om wagen terug te krijgen, is het antwoord, door de procureur, dat hij op basis van een bepaalde wet mijn wagen niet wilt vrijgeven, die wet zou willen zeggen dat de procureur wagen verbeurd wilt zien of dat alsinds wilt vragen aan de politie rechter, wat kan ik doen ? Moet ik dit serieus nemen ? of is dat altijd de reden die de procureur geeft als hij de wagen nog niet wilt vrijgeven, dat hij de wagen zogenaamd verbeurd wilt laten verklaren. ik moet 3 maanden wachten op een nieuw verzoekschrift.

het is zo ik had hiervoor 1 veroordeling voor dezelfde feiten, de andere waren allemaal nog niet in kracht van gewijsde gegaan. dus dat staat nog niet op mijn strafblad.

Ik reed ook naar spoed en was ernstig ziek die dag, ik heb het attest en ben in dezelfde week klinisch behandeld geweest voor die ziekte, gaan ze hem toch niet echt verbeurd verklaren ???

wat kan ik verwachten ?

" De immobilisering mag niet langer duren dan tot het tijdstip waarop het rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs wordt teruggegeven in de gevallen bedoeld in § 1 of wanneer een rechter het einde van het verval van het recht tot sturen heeft uitgesproken. "

geldt dit nog steeds of niet ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 jul 2016 09:13

In uw ander Topic geeft je aan dat je bent uitgestapt en te voet verder bent gegaan, en nu wilde je dringend naar spoed?
Wat is het nu? Ik denk dat je slecht bezig bent.
Vergeet niet dat politie en parket hier mogelijks meelezen.
Welk smoesje ga je dan vinden? Dat je dringend op weg was naar huis omdat je vergeten was de aardappelen van het vuur te zetten?.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 07 jul 2016 09:17

Als je ernstig ziek was en dringend naar het ziekenhuis moet, dan bel je een ambulance.

Deze uitvlucht kan je nog een extra veroordeling opleveren, want als je zo ernstig ziek was, was je ook niet in staat een voertuig te besturen.

M.i. doet het gerecht jou en veel weggebruikers rondom jou een plezier door je auto verbeurd te verklaren, in combinatie met een stevige boete en lang rijverbod ....
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jul 2016 10:30

Ik denk dat een verbeurdverklaring hier wel op zijn plaats is, recidive + recidivegevaar. Men kan hardleerse chauffeurs niet hard genoeg straffen en dat lukt meestal alleen door aan hun centen te zitten...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jul 2016 13:21

Dat er een achtervolging met de politie geweest is, vergeet de TS hier ook even te zeggen... :roll: :roll: :roll:

www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?f=35&t=73502
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 07 jul 2016 14:14

Procureur is zeker serieus te nemen ... die zeggen zoiets niet om te lachen.
Die passen de wet toe.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 12 jul 2016 17:32

Ik ben al een tijdje wat politici aan het pushen om inbreuken op rijverbod en rijverval automatisch om te laten zetten naar even lange en effectieve gevangenisstraffen
(een rechter bepaalt dan enkel dat iemand effectief reed ondanks verval, de wet bepaalt de straf, niet de wispelturige lakse rechters)


U helpt dat idee harder pushen dan ik ...

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 sep 2016 21:13

Overmorgen uitspraak...

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 sep 2016 06:18

Ik wil mijn vonnissen herroepen, definieve vonnissen. Ik ken intussen de procedure, maar wat ik mezelf afvraag, het gaat hier om een periode dat mijn vrije wil volledig uitgeschakeld was en tevens hierdoor dat tijdens processen nooit heb kunnen aanhalen. Ik was psychologisch destijds niet ok. Ik heb daardoor overtredingen begaan. Maar ik ben nu volledig in orde, ben vandaag bij de arts geweest die mij die attesten wil bezorgen. Psychische problemen hebben mij de das omgedaan destijds. Een natuurlijke psychose waar ik schrik had om dat mee te delen, nu is het zo dat mijn dokter zegt dat dat niet kan dat ze mij veroordeeld hebben en wilt er alles aan doen op die teniet te doen, is dat mogelijk.. zoja hoe juist ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 sep 2016 09:36

Als jij in zo'n psychologische toestand nog in een wagen kruipt, is even ernstig, hoor! Als je niet kan inschatten wanneer je al dan niet in staat bent te rijden, zou men beter uw rijbewijs definitief afnemen. Een rechter zou in het slechtste geval hetzelfde kunnen redeneren als ik, en dan ben je nog verder van huis. Ben je zeker dat je in beroep wil gaan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 sep 2016 18:57

Niet in beroep, ik wil de vonnissen herroepen, daar dat ik in tijde van het proces(sen) bepaalde stukken niet kon aanwenden door dat ik psychologisch niet in ok was. dat is de reden dat ik met de wagen reed, ik wist niet dat ik in een psychose zat. Pas toen ik eruit was besefte ik wat ik allemaal meegemaakt/gedaan had.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 08 sep 2016 19:05

Maar eergisteren schreef je dat er vandaag een vonnis zou zijn.
Hoe luidde dat dan? Of was je al vergeten dat er een vonnis ging komen?
Hoe je een vonnis gaat herroepen is me een raadsel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#13 , 08 sep 2016 20:08

Mijn advocaat heeft nog niet gebeld. En het gaat om eerdere vonnissen waar het rijverbod al van lopend is. 1jaar en 7 maanden voor rijden spijts verval plus nog... van wat er vandaag is uitgesproken. Veel te veel en ik deed dit beseffenloos. In een psychose besef je de realiteit niet.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 08 sep 2016 20:46

Rij dan een paar jaar met de fiets en geniet van de gezonde lucht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 sep 2016 21:01

Geestig

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”