auto in beslag genomen, magistraat wil hem verbeurd zien..

WP002
Berichten: 1479

Re: auto in beslag genomen, magistraat wil hem verbeurd zien..

#31 , 10 sep 2016 07:56

8 maanden rijverbod, auto verbeurd verklaard, reuzeboete, medische testen opnieuw doen enzovoort enzovoort bla bla.. bijzonder streng.
Terecht. Zo lang u geen schuldbesef vertoont, mag er voor mij gerust nog wat bij. Ik hoop alleen dat het bij u eindelijk begint te dagen dat het u mankeert aan verantwoordelijkheid tegenover de maatschappij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#32 , 10 sep 2016 08:02

Wat had je anders verwacht.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#33 , 10 sep 2016 08:24

5 topics om een paar zeer eenvoudige vraagjes te stellen. Ik geloof dat jij nog niet genezen bent. :lol:
Je kan blijkbaar een probleem nog niet als één geheel zien. Een situatie die je als autobestuurder zeer regelmatig tegenkomt. Je hebt blijkbaar geen totaaloverzicht van een situatie.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#34 , 10 sep 2016 09:17

Maar 8 maanden rijverbod, ik dacht dat je minstens 10 jaar rijverbod zou krijgen, de rechter is zeer mild geweest, als je in beroep gaat zal het straffere toebak zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AdvoBleyaert
Berichten: 85
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#35 , 10 sep 2016 09:33

Cassatie in strafzaken is verschillend van cassatie in burgerlijke zaken. In strafzaken kan elke advocaat houder van het bijzonder certificaat voor een rechtzoekende optreden. Of hij dit al dan niet pro deo kan/doet, is afhankelijk van de toepasselijke voorwaarden voor tweedelijnsbijstand.
In burgerlijke zaken is de bijstand van een advocaat bij het hof verplicht, dus beperkt en (meestal) duur. Ook daar is in principe kosteloosheid een mogelijkheid...
Aangezien het hier om een strafzaak gaat, zou TS kunnen worden voortgeholpen door een advocaat, houder van het certificaat in de zin van art 425, 2 Sv. (indien daartoe voldoende gegronde grieven evident)
_________________
Advocaat Bart Bleyaert
http://www.bartbleyaert.be

__________________
Voorwaarden kosteloze tweedelijnsbijstand (pro deo)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#36 , 10 sep 2016 10:00

Maar 8 maanden rijverbod, ik dacht dat je minstens 10 jaar rijverbod zou krijgen, de rechter is zeer mild geweest, als je in beroep gaat zal het straffere toebak zijn !
Volgens mijn advocaat bijzonder streng, ik heb volgende week een afspraak om de beroepsmogelijkheden te bekijken, er is een mogelijkheid dat we voor artikel 71 gaan. ( met sluitende bewijzen, en dat de toestand nu genormaliseerd is en een gunstig advies/prognose naar rijgeschiktheid)

Verder voor wie denkt dat ik geen schuldinzicht heb. Jullie vergissen u, naar mijn inzien heb ik me zo gedragen in staat van krankzinnigheid en besef ik inderdaad niet dat ik zo dom heb kunnen zijn. dat besef komt pas als je genezen bent, dan begin je te piekeren en na te denken, en naar reacties te kijken van mava en asperger, stevige interacties ghoho

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#37 , 10 sep 2016 10:06

Wat je advocaat ook mag zeggen dit is voor ingewijden normaal !!

Van wat leeft een advocaat ????

Wel ik zal het je eens duidelijk zeggen !

Een advocaat leeft van zaken die hij zo lang mogelijk kan trekken, en zeker in beroep gaan dan is dit terug euro's en nog eens euro's op zijn bankrekening, want een advocaat wint altijd ook als hij verloren heeft op de rechtbank, knoop dat eens in je oren !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#38 , 10 sep 2016 10:10

voor spijts verval herhaling, een verbeurde wagen van 20 000 eu waarde , rijverbod 8 maanden, 4 testen, en reuzeboete... Dat is normaal ? En onheus te denken beroep te overwegen..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#39 , 10 sep 2016 10:14

Laat het ons weten als het beroep er op zit, maar ben bijna zeker dat je meer straf zult hebben .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#40 , 10 sep 2016 10:23

zal ik doen. Artikel 71 in verkeersovertredingen, ik geloof niet dat iemand mij het heeft voorgedaan. Ik kan alleszins geen vergelijkbaar artikel terug vinden. Ik begeef mij op glad ijs.

WP002
Berichten: 1479

#41 , 10 sep 2016 12:04

Verder voor wie denkt dat ik geen schuldinzicht heb. Jullie vergissen u
Nochtans gaan AL uw topics over hoe u zo goedkoop mogelijk onder uw straf kan onderuit komen. Iets anders interesseert u blijkbaar niet.

Maar ga gerust in beroep: uw topic is veruit het meest amusante op dit forum!

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#42 , 10 sep 2016 12:49

U moet allereerst beseffen, ik ga nu gewoon de waarheid vertellen, ik ben blij dat ik dat mag. Verder is mijn amusementswaarde veel hoger als het niet over verkeer hoeft te gaan. Ik heb toch al eerder gesuggereerd dat ik een genie ben. Die zijn zeldzaam, hoewel ik het nevenaspect van dat te zijn ook heb moeten voelen, ben ik dat mogelijk graag. morgen gaat u en u bataljon aan copains op het forum nog beweren dat ik een bijkomende grootheidswaan ziekte heb die ik tot nog toe verzwegen heb. U moet de essentie begrijpen, met humor schiet u uw aanvallers dood, naar retorica hetgeen hier best wel op een aardig niveau ligt, heb ik een aardig metafoor voor mezelf, ik ben vergelijkbaar met het zilver in de koolmijnen, Ik praat en handel als een genie. Maar nu ben ik een droevig genie, die zijn rijbewijs en wagen kwijt is, en inderdaad vecht voor zichzelf dat terug te krijgen. Eerst in metaforen, voor een rechtvaardige vrijspraak te kunnen krijgen, moest ik iets vergelijkbaar zoeken, dat onmacht illustreerde. nu gewoon met de waarheid. Mijn eerdere suggesties, waren om geen zelfbeschadiging te moeten meemaken. Ik wil niets meer met het gerecht te maken hebben en met zo min mogelijk beschadiging uitgeraken, met dit vonnis erbij sta ik 2,4 jaar rijverbod op de teller en het zwaarste moet nog komen, ik hou mijn hart vast, sterk van mezelf dat ik tussen de ellendige netels steeds geduld en de humor behoudt, datgene dat de kamelen zijn die u door de woestijnen doen komen ( humor & geduld )

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#43 , 10 sep 2016 15:31

zijn er juristen die me beroep afraden op basis van art 71 in verkeersovertreding ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#44 , 10 sep 2016 18:22

Ik heb toch al eerder gesuggereerd dat ik een genie ben.

Een genie stelt geen vragen maar vind een oplossing.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#45 , 10 sep 2016 18:37

Ik heb toch al eerder gesuggereerd dat ik een genie ben.

Een genie stelt geen vragen maar vind een oplossing.


Haha, een genie kan je herkennen aan het feit dat alle ezels tegen hem samenspannen, u bent er één mogelijkerwijs.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”