Menenpoort

JPV
Topic Starter
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Menenpoort

#1 , 02 jul 2016 16:10

Ik woon vlakbij de menenpoort (http://webpalet.titeca.net/2006-07/menenpoort/), officieel Brits grondgebied.

Ik vroeg me dan ook af: heeft de Belgische politie iets te zeggen over dit stuk grond? Kan men mij beboeten mocht ik daar verkeerd parkeren? moet ik daar links rijden?

(niet dat ik iets van plan was, ik vroeg het me even af :p)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 jul 2016 16:25

als dat inderdaad officieel brits grond gebied is zoals bij bv een ambassade, dat zou de logica inderdaad zeggen dat de Belgische politie daar niet kan optreden of verbaliseren, tenzij er ergens een speciale regeling of overeenkomst met het VK is voor afgesloten.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 02 jul 2016 16:50

ineens links gaan rijden op zo'n kort stukje Engeland (100 meter of zoiets?) lijkt me niet erg practisch of haalbaar. en ook een beejte gevaarlijk. maar de logica van de situatie volgend, kan de politie je daar inderdaad niet verbaliseren. Dan vraag ik me ook af: kan je naar dat stukje Engeland onder de poort of bijvoorbeeld op één van de Engelse begraafplaatsen ook vluchten en asiel aanvragen? Da's nu echt een item voor "1000 zonnen" sé :-)

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 02 jul 2016 17:08

hihihi, en ik denk nog aan enkele consekwenties...als de UK over een tijdje niet meer tot de EU behoort is er ook geen Europees uitleveringsverdrag meer als je daar asiel zoekt, :-) zoiets JPV?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 02 jul 2016 17:30

hihihi, en ik denk nog aan enkele consekwenties...als de UK over een tijdje niet meer tot de EU behoort is er ook geen Europees uitleveringsverdrag meer als je daar asiel zoekt, :-) zoiets JPV?
Dan moet je een reispas hebben om onder die poort door te lopen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3294

#6 , 02 jul 2016 17:36

Boeiend onderwerp.
Maar er zijn daar bij mijn weten geen enkele Britse autoriteiten aanwezig, niet aan de Menenpoort noch aan de begraafplaatsen. Dus tot wie zou je je wenden om er asiel aan te vragen?
Je zou aan de gemeente kunnen vragen wie er bevoegd is om de verkeersregels (en welke) toe te passen en bij overtreding te verbaliseren. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat er een regeling moet zijn. Het is tenslotte geen Gibraltar.
En ambassades zijn weer iets anders, dat zijn gebouwen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 02 jul 2016 17:42

Ik zou zeggen doe eens een test en urineer tegen dat monument. :o :o :o
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”