Wegvluchten van politie

G_vde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wegvluchten van politie

#1 , 02 jul 2016 14:50

Beste

Het is al reeds een week geleden maar begin mij een beetje zorgen te maken over het volgende.

Heb dus vorige week een grote stommiteit begaan.

Dus had juist congé gekregen en ging terras doen met een vriend, we dronken alle twee 3 picons, plotseling krijgt mijn vriend een bericht dat hij moest gaan werken. Dus ik voer hem naar zijn werk maar word onderweg tegengehouden door een motard omdat ik "sportief" aan het rijden was. Had dus teveel gedronken en werkte helemaal mee met hem. Had zelf al moeten blazen om te weten of het negatief of positief was. Plotseling kwam er nog een agent bij die mij aan het uitdagen was en op een moment recht voor me neus stond en zei van "wat ga je doen, wa ga je doen". Doordat ik wat gedronken had kwam dit zeer slecht over en voelde ik mij niet op mijn gemak. Tegen dan werd mijn vriend opgehaald door vriendin om te gaan werken. Dan was ik helemaal alleen, de "uitlokkende" agent vertrok omdat ik meewerkte maar was nog niet op mijn gemak dus heb ik het op een lopen gezet naar mijn auto door een "paniekaanval" wanneer ik hoorde op dat de auto op mijn vriendin haar papa stond (had al reeds een keer moeten blazen, was juist 0,2 of 0,02 erboven. bijna niets dus.. boete van 200 euro. RIJBEWIJS NOG JUIST GEEN 2JAAR) De agent heeft mij proberen te pakken maar zat al in mijn auto en begon hij mijn ruit in te slaan om mij er uit te halen. Maar was dan al lang weg. auto gedumpt en tevoet vertrokken. Heb dan een lange wandeling aan het strand gedaan van 5 uur. gsm plat, geen portemonnee mee.. hopeloos geval.. heb dus mij maar gaan aangeven na dat ik wat nuchter was.

Dus bij deze: - wat kan ik krijgen van boete?
-mag die agent mijn ruit inslaan? je kan nog niet echt spreken van vluchtmisdrijf dan? heeft hij niet op mijn verklaring gezet (zelf durfde ik niet veel zeggen
-is er iets dat ik kan doen zodat ik mijn rijbewijs niet kwijtgeraak? zal het zowieso opnieuw moeten doen zeker? maar is dit alleen theorie of ook praktijk? (rijbewijs werd direct 15 dagen ingetrokken mag er volgende week weer achter.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1679

#2 , 02 jul 2016 14:54

dus die 2de agent begint u zomaar zonder reden uit te dagen??????
ik twijfel aan uw uitleg zoals u het hier beschrijft!

G_vde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jul 2016 15:39

Was dus bezig met die ene agent aan het praten dan vroeg hij of ik aan de kant wou gaan staan, dat deed ik. Maar moest voor die andere agent nog verder staan en gaf hij gewoon uitlokkende opmerkingen omdat hij hem zeker nog moest bewijzen omdat hij nog e jonge agent was. Ik weet dat hij ook maar zijn job aan het doen was, maar als die ene agent er niet bij was gekomen had ik nooit weggevlucht. Hij zei dan iets waarvan ik moest lachen, maar deed wel wat hij vroeg ! En dan stond hij voor me neus me uit te dagen. Dat hij mij gelijk in de boeien ging slaan ofso & KAN MIJ INDERDAAD NIET GOED VERWOORDEN
Sorry daarvoor

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 jul 2016 15:51

Met de uitleg en excuses die personen denken te moeten geven voor hun gedrag, kan men hier DIKKE boeken vullen

G_vde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jul 2016 16:01

Me vraag is gewoon ofdat die politie recht had om mijn ruit in te slaan. En heb geen commentaar nodig hoor.. Weet datk in fout ben

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 02 jul 2016 16:19

Me vraag is gewoon ofdat die politie recht had om mijn ruit in te slaan. En heb geen commentaar nodig hoor.. Weet datk in fout ben

u vlucht weg in beschonken toestand en kruipt dan nog achter het stuur van een auto duidelijk met de intentie om weg te vluchten

en gij vraagt dan of de politie het recht zou hebben om u met alle mogelijke wettelijke middelen u ter plaatste staande te houden en te verhinderen dat u zou wegrijden . . .

ja, men mag dan een ruit in kloppen om het wegrijden in uw geval te verhinderen, u mag blij zijn, in sommige landen had men eerst geschoten en dan pas vragen gesteld . . .

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 02 jul 2016 16:32

Agenten moesten u inderdaad tegen houden. U was een losgeslagen gevaar en in een auto kun u vele mensen in gevaar brengen. Rijbewijs ga je zeker kwijt zijn, gezien de omstandigheden zijn bijkomende psychologische testen ook mogelijk

G_vde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 jul 2016 16:41

Okee domme vraag van mijzelf als ik het zo lees. Alvast bedankt !

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 02 jul 2016 21:19

Ik denk niet dat u een onmiddellijke inning zal ontvangen noch een minnelijke schikking van het parket.
Bent u al gehoord door de politie ... heeft de politie u niet achtervolgd?
Had die inspecteur uw identiteit al genoteerd?
Gezien nplt op naam van iemand anders ...is die al gehoord?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”