Rijbewijs onmiddelijk ingetrokken

DONTONX
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rijbewijs onmiddelijk ingetrokken

#1 , 29 jun 2016 20:06

Geachte,

Mijn vraag is kan dat zo maar.

Het verkeer werd op het kruispunt geregeld door de verkeerspolitie. Door het onjuist afhandelen van het verkeer kon ik niet links afslaan en
de politieagent sommeerde mij door te rijden en ik weigerde dat. Daarna moest ik mijn wagen aan de kant te zetten en vervolgens werd mijn rijbewijs afgenomen. Ik heb de agent op de situatie gewezen dat door het niet juist afhandelen van het verkeer ik niet kon afslaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 29 jun 2016 20:09

U hebt de richtlijnen van de agent te volgen. Waar heb je u rijbewijs behaald?

De kans is groot dat je opnieuw u theoretisch examen zal mogen afleggen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 30 jun 2016 00:18

U weigert een bevel van een agent in functie op te volgen en u vraagt of dit allemaal kan? Als ik mij niet vergis is dit 4de graad en rechtbank.

Reclame

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jun 2016 08:50

Het hangt er een beetje van af welke beweging de agent maakt met zijn arm. Het negeren van de bevelen van een bevoegd persoon kunnen zowel 3de als 4de graad zijn.
Voor zover ik kan afleiden kwam TS uit de richting dewelke openstond voor het verkeer, doch wou TS een richting in dewelke door de agent niet toegestaan werd. Mijn inziens is hier wat voer voor discussie. Een 4de graadsovertreding kan hier volgens mij niet weerhouden worden daar TS uit de richting kwam dat was opengesteld door de agent. Het kruispunt werd vervolgens geblokkeerd door TS wat dan weer een 3de graadsovertreding is. Alles zal volgens mij afhangen van het opgemaakte proces-verbaal en zijn vaststellingen.
TS welke zaken zijn u tenlaste gelegd. Ik neem aan dat men een verhoor afgenomen heeft daar uw rijbewijs is ingetrokken...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”