ijking toestel

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

ijking toestel

#1 , 27 jun 2016 18:37

Krijg vandaag PV in de bus : overdreven snelheid
datum feiten 06-06-2016
gemeten snelheid 57
gecorrigeerde snelheid 51plaats overtreding bebouwde kom waar 50 toegelaten is
Geflitst met toestel dat geijkt werd op datum van 31/05/2014
Geldig tot 30/05/2016
Toestel is goedgekeurd en gehomologeerd conform KB 12-10-2010
Ik zal in de komende dagen een uitnodiging ontvangen om de som van 50 euro te betalen

maak ik kans op betwisting omdat ijking toestel verlopen is op moment van de feiten
en hoe verloopt zulks verder?
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2016 10:06

Je hebt het recht om de foto van de overtreding op te vragen. Hierop moet uw nummerplaat duidelijk leesbaar zijn. Alsook kan je het ijkingscertificaat opvragen. Dit dien je te doen via de griffie. Mss best dat je gebruik maakt van je rechtsbijstand.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 jul 2016 20:42

Je hebt het recht om de foto van de overtreding op te vragen. Hierop moet uw nummerplaat duidelijk leesbaar zijn. Alsook kan je het ijkingscertificaat opvragen. Dit dien je te doen via de griffie. Mss best dat je gebruik maakt van je rechtsbijstand.
Krijg je niet , en zit normaal ook niet in dossier
Opvragen kan ... na dagvaarding.

Rechtsbijstand treedt ook maar op na dagvaarding

In NL kan het probleemloos, in B hanteert men een doelbewust logge procedure om te zorgen dat er vlotjes betaald wordt.

Reclame

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#4 , 12 jul 2016 21:03

Je hebt het recht om de foto van de overtreding op te vragen. Hierop moet uw nummerplaat duidelijk leesbaar zijn. Alsook kan je het ijkingscertificaat opvragen. Dit dien je te doen via de griffie. Mss best dat je gebruik maakt van je rechtsbijstand.
Krijg je niet , en zit normaal ook niet in dossier
Opvragen kan ... na dagvaarding.

Rechtsbijstand treedt ook maar op na dagvaarding

In NL kan het probleemloos, in B hanteert men een doelbewust logge procedure om te zorgen dat er vlotjes betaald wordt.
ik heb in ieder geval "rechtsbijstand" ingeschakeld
we zien wel wat het wordt
op politie kantoor vertelde men me dat ik niet de enige was die bezwaar aantekent

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#5 , 12 nov 2016 15:49

Tot nu toe niks meer vernomen .
normaal?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 12 nov 2016 21:53

Kan tot een jaar duren en procedure kan ook nog geschorst of gestuit worden dus tot max nog een jaar verder.

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#7 , 19 dec 2016 17:39

Kan tot een jaar duren en procedure kan ook nog geschorst of gestuit worden dus tot max nog een jaar verder.
we zullen het dan wel horen zekers!
toch bedankt

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#8 , 25 jan 2017 11:01

Kan tot een jaar duren en procedure kan ook nog geschorst of gestuit worden dus tot max nog een jaar verder.
we zullen het dan wel horen zekers!
toch bedankt
gisteren politie aan de deur gehad en ze toonden document waaruit blijkt
dat het ijktoestel wel degelijk tijdig was geijkt en zodoende in orde was .
Ik kon beroep aantekenen doch heb verklaard om af te zien van beroep .
Nu gaat proces terug naar parket .ik vermoed dat boete wel onveranderd (50 euro) zal blijven

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”