Onmiddellijke inning wegens fout parkeren

season
Topic Starter
Berichten: 1

Onmiddellijke inning wegens fout parkeren

#1 , 27 jun 2016 13:01

Ik heb een PV gekregen, onmiddellijke inning van 110 eur ten gevolge van fout parkeren.
Ik wens hier bezwaar tegen in te tekenen, omdat ik nog een heel moeizaam herstel doormaakte,
na een recente operatie.
Ik kon max. 5 min. stappen, en omdat alle voorziene parkingplaatsen bezet waren, heb ik
mijn auto op een voetpad/border achtergelaten, zodat de afstand nog doenbaar was tot
de plaats waar ik moest zijn.
Maak ik kans, als de zaak voor de politierechtbank komt, om deze boete kwijtgescholden
te krijgen?
Ik heb medische attesten waaruit blijkt dat ik toen recent een operatie achter de rug
had, en dat ik nog moeilijk te been was.
Bedankt voor de raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 27 jun 2016 13:06

Lijkt mij onmogelijk. Zelfs iemand die permanent in een rolstoel zit, mag niet overal parkeren. Als u wist dat u zelf moeilijk kon stappen, had u een andere oplossing moeten zoeken (bv. taxi).

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 14:42

Je kan inderdaad het beste de OI betalen. Het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat de rechter dit zou toelaten. Ik kan uw situatie begrijpen, maar mocht men u hiervoor vrijspreken, dan betekent dit dat men overal zijn auto mag plaatsen en dat het verkeersreglement niet meer dient gevolgd te worden...

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jun 2016 15:24

Akkoord met bovenstaande antwoorden: u had iemand kunnen vragen om u af te zetten waar u moest zijn, en die persoon had daarna reglementair kunnen gaan parkeren en nadien voor u de wagen gaan halen om u terug op te pikken. Ik denk niet dat ergens in het verkeersreglement uitzonderingen om medische redenen opgenomen zijn, die het verkeerd parkeren zouden rechtvaardigen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 27 jun 2016 16:03

Moest dat mogelijk zijn, had gans Vlaanderen morgen al een operatie ondergaan. :lol:

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 27 jun 2016 16:06

Wie parkeert of stilstaat op een autoweg of parkeert op een plaats waar dit gevaar oplevert voor andere weggebruikers (bv. parkeren op het trottoir, te dichtbij een zebrapad of op een fietspad, zonder officiële kaart parkeren op plaatsen voor personen met een handicap …) riskeert een boete van 110 euro.

U zal best deze boete betalen om kosten te vermijden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”