Verkeersongeval met alcoholintoxicatie

Robbe1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval met alcoholintoxicatie

#1 , 21 jun 2016 20:02

Goeienavond,

Onlangs had ik een ongeval om 6u30 's morgens.
Ik moest uitwijken voor een fiets die mijn straat kwam ingedraaid en kwam terecht tegen een geparkeerde wagen.

Ik had te weinig geslapen en de avond ervoor stevig gedronken.

Ik heb een blancostrafblad, mijn alcoholintoxicatie was 0,58 mg en heb mijn rijbewijs reeds 6 jaar, nog nooit een snelheidsovertreding gehad of andere overtredingen.

Hebben jullie vergelijkbare situaties meegemaakt en kennen jullie de uiteindelijke beslissing van de rechter in dergelijke zaken?

Wat denken jullie wat de rechter in mijn geval zal beslissen?

Ondertussen heb ik me ook al aangesloten bij de responsible young drivers (waar ik actief aan deelneem) om aan de rechter te tonen dat ik echt spijt heb van mijn handelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 21 jun 2016 22:35

Spijt is goed doch 0,58 ml is ongeveer 1,5%. Waarschijnlijk,zal ook je verzekeraar proberen om "dronkenschap" aan te tonen ipv "alcoholintoxicatie". Bij "dronkenschap" kan je BA-verzekering tot zo n 33k€ derdenaansprakelijkheidsvergoedingen terugvorderen. Neem - indien de schade groot is - een goede advocaat. Dit staat los van t gegeven dat je best de gevolgen ootmoedig ondergaat.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 21 jun 2016 23:12

Uw rijbewijs is dat al onmiddellijk ingetrokken door politie?

Reclame

Robbe1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2016 23:17

ja voor 6 uur

Robbe1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2016 23:18

0,58 = 1,33%

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”