Boete geparkeerd op staanplaats taxi

Greetp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete geparkeerd op staanplaats taxi

#1 , 15 jun 2016 19:55

Ik werk sinds jaren in hetzelfde bedrijf dat gevestigd is in een bedrijven complex, veel bedrijven maar zoals zo vaak te weinig parkeerplaatsen. Mensen gebruiken de voetpaden als parkeerplaats, parkeren zich zodanig slecht zodat het zicht bemoeilijkt wordt en dat is de reden waarom ik me niet parkeer in dat bedrijvencomplex. De politie komt hier niet bekeuren want dit is op privé-domein.
Op de toegangsweg naar het bedrijvencomplex (Medialaan) zijn er een paar staanplaatsen voor taxi’s. In al die jaren dat ik daar werk heb ik nog nooit een taxi daar zien staan. De taxi’s rijden namelijk het bedrijvencomplex in om hun klanten op te halen, of zetten hun klanten af aan VTM.
Ik parkeer me dus af en toe op zo’n staanplaats en heb nu op 1 week tijd 2 maal een PV ontvangen van 55€. (verkeersbord E9a + onderbord taxi's)
Heb ik in dit geval enig verhaal wetende dat deze plaatsen nooit worden gebruikt, dat geen enkel taxibedrijf daar zijn staanplaats heeft en dat er een nijpend tekort is aan parkeerplaatsen binnen het bedrijvencomplex.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 jun 2016 20:06

Om te beginnen, hoe gaat u bewijzen dat daar nooit een taxi staat? Omdat u er nog nooit een gezien heeft?

De borden zijn duidelijk, of er een taxi wel of niet zou parkeren is niet relevant. Het tekort aan parkeerplaatsen moet u bespreken met de eigenaar van het complex.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jun 2016 20:15

Ik weet niet hoe dit in de wegcode is beschreven???