2 3de graads overtredingen

BBBstr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

2 3de graads overtredingen

#1 , 28 mei 2016 00:11

Hoi,

Ik heb in de maand april een 3de graads overtreding gedaan (door het rode lilcht gereden). Er is een minnelijke schikking voorgesteld van 165€, die direct betaald werd.

Eergisteren draai ik op een tweevaksbaan (één rijvak in elke richting) en keer om, terwijl er een volle witte lijn is (zelfs van die gearceerde blokken). Achter mij komt een politiecombi aangereden waarbij ik de "bijzitter" zag noteren. Dit is weer een overtreding van derde graad.

Wordt er rekeningen gehouden met de vorige overtreding van de 3de graag vorige maand, of wordt dit volledig apart bekeken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 28 mei 2016 22:15

Dit wordt apart bekeken maar misschien toch nog eens de wegcode herinstuderen en toepassen. Andere weggebruikers zullen u dankbaar zijn.

BBBstr
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mei 2016 19:35

Dit wordt apart bekeken maar misschien toch nog eens de wegcode herinstuderen en toepassen. Andere weggebruikers zullen u dankbaar zijn.
Bedankt voor de feedback.

Reeds 30 jaar mijn rijbewijs en nog nooit iets voorgehad of een boete gekregen.... Het rode licht werd per ongeluk genegeerd in een zeer onduidelijke situatie met wegen werken. Het omkeren is inderdaad bewust uitgevoerd. Maar als je al 15 minuten met de wagen stil staat heeft iedereen wel de neiging om om te keren. Ook al laat de wegcode je dat daar niet toe :wink:
De wegcode dient dus zeker niet bestudeerd te worden van mijnentwege :wink:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38600

#4 , 31 mei 2016 10:47

Dan alleen nog aan houden en dan is alles ok.

Zou wel eens een gewoon PV kunnen zijn met dagvaarding.

Tybo
Berichten: 145

#5 , 31 mei 2016 16:01

Normaliter krijg je terug een voorstel tot 'onmiddellijke inning' via een overschrijvingsformulier ...
Je hoeft niet onmiddellijk iets te vrezen ...

PS : Alles wordt wel netjes bijgehouden in een centraal bestand.'verkeersovertredingen', raadpleegbaar door de Politiediensten en het Parket..

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”