parkeermeters geven fout uur aan

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

parkeermeters geven fout uur aan

#1 , 19 mei 2016 07:41

Niet echt een strafrechtelijke vraag maar wist niet goed waar te zetten.

in onze stad beheert Indigo (vroegere Vinci) de parkeermeters. De medewerkers wachten regelmatig aan auto's wiens parkeerticket gat vervallen om ze dan onmiddellijk na het vervallen een retributiebon te geven.

Nu blijkt dat er regelmatig afwijkingen zitten op het uur van de parkeerautomaat en de werkelijke tijd. dus als men bvb een parkeerticket neemt om 13.00u werkelijke tijd, de automaat op 13u10. staat. Op die manier ben je eigenlijk al 10 minuten kwijt en de gevolgen kan je al raden.

in hoeverre kan je dit aanvechten bij Indigo? Als je met het ticket naar hun bureau gaat heb je niet veel te zeggen want volgens hun heb je een ongeldig ticket. Het kan toch niet zijn dat je als gebruiker steeds een foto moet nemen van de automaat om in geval van problemen deze voor te leggen. welke bewijskracht heeft zo een foto ook?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 mei 2016 09:11

Ik zie het juist omgekeerd:

Stel je neemt een ticket voor 2 uur.
Als je een ticket neemt om 13u, en het automaat zegt 13u10.
Dan kun je parkeren tot 15u (reëel), of automaat 15u10, die afwijking zit daar dan ook op hé.

Ofwel zie ik het exacte probleem hier niet, behalve dat de tijd niet klopt op de meters.

Meeboo
Topic Starter
Berichten: 1488

#3 , 19 mei 2016 09:18

ja was nog vroeg ik bedoelde eerder dat de meter een vroeger uur aangeeft dan het werkelijke uur.

dus jij neemt om 13u werkelijke tijd een ticket van 15 minuten. Om kwart na één ga je terug naar je voertuig. binnen de tijd dus.
Het uur van de automaat staat echter fout en het ticket staat op 12u50 en vervalt om 13u05. Dus ben je in principe altijd te laat en een retributie is je deel.

Ik kan het eerste bericht blijkbaar niet meer corrigeren spijtig genoeg

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 22 mei 2016 15:05

Nauwelijks te bewijzen

Punt is dat de inner van de retributies eigenlijk moet bewijzen dat zijn systemen deftig werken.

U kan ook telkens de gemeente op de hoogte brengen dat er geknoeid wordt met de uren op de parkeermeters

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 mei 2016 15:21

Ik heb al bemerkt dat de parkeerwachters, als ze aan een straat beginnen, altijd eerst de meter contoleren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”