parkeerboete zonder plaatsbepaling

adrihans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

parkeerboete zonder plaatsbepaling

#1 , 17 mei 2016 11:26

ik heb een parkeerboete ontvangen, met datum en tijdstip op van de overtreding, maar zonder de plaatsbepaling. is deze boete dan wel geldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mei 2016 14:01

Een boete, of een retributie? (Van politie of van parkeerbedrijf?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

adrihans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2016 13:34

boete van politie.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mei 2016 09:16

boete van politie.
Vreemd dat daar nergens vermeld wordt waar de overtreding begaan is? Staat normaal standaard op de brieven de uitgestuurd worden. Heb je ook effectief een overtreding begaan voor zover je weet?

Je bent toch zeker dat het niet om een poging tot oplichting gaat? De brief is echt? Om zeker te zijn kan je dit navragen bij de politie. Ze zijn gevallen bekend, waar oplichters brieven met vragen tot minnelijke schikking van de politie namaken, en er hun eigen rekeningnummer opzetten. Zelfs de enveloppen hebben het logo van de politie. Zat er een antwoordformulier bij de brief? Vermelding van de verbaliserende agent?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”