parkeerboete Izegem - aanmaningskosten

arnedm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

parkeerboete Izegem - aanmaningskosten

#1 , 11 mei 2016 11:43

Ik heb een retributie ontvangen(eind feb). Had 2,5eur betaald 24maart (binnen 8dagen na brief 18maart) ipv 12.5. Ze hadden aanmaning gestuurd +10eur kosten. (openstaand bedrag 20eur) brief 8april , 10eur betaald 12april Alles is toch betaald binnen de 30dagen wat volgens mij de europese regelgeving is? (niet zoals ze zoveel doen binnen x-dagen) Of is retributie een uitzondering??

Had verwacht er niets meer van te horen. Maand later:

Wij mochten reeds de som van 12.5eur op onze rekening ontvangen echter na de vermelde termijn van acht werkdagen en na het verzenden van een aanmaning met kosten. Het openstaande saldo bedraagt bijgevolg 10eur.

Wij vragen u dit openstaand bedrag van 10eur (kosten van aanmaningen wegens laattijdige betaling uiterlijk binnen 8d vanaf de verzenddatum van deze brief, per overschrijving op ons reknr te voldoen.

In geval u eveneens geen gevolg geeft aan deze laatste aanmaning binnen de gestelde termijn, zal u conform het retributiereglement weldra gedagvaard worden..

Graag advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 11 mei 2016 13:13

betaal gewoon maar die 10€ ipv dit te willen aanvechten.
Aanmaningskosten moeten nu eenmaal betaald worden door de schuldenaar.

arnedm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mei 2016 10:07

volgens mij hebben ze gewoon er geen recht op.. ^^ ze zijn alle dorpskernen dood aan het maken..

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mei 2016 10:13

Alles is toch betaald binnen de 30dagen wat volgens mij de europese regelgeving is?

.
Wat bedoel je daar mee ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mjers
Berichten: 1788

#5 , 12 mei 2016 14:57

volgens mij hebben ze gewoon er geen recht op.. ^^ ze zijn alle dorpskernen dood aan het maken..
Tuurlijk hebben ze er recht op. Zij moeten kosten maken om u aan te manen uw schuld te betalen...
Wettelijk gezien moeten ze die kosten op u verhalen... Dus hebben ze er per definitie recht op.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”