parkeerbiljet stad gent alhoewel betaald.

camelia
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

parkeerbiljet stad gent alhoewel betaald.

#1 , 28 apr 2016 14:20

hallo allemaal,
ik heb een korte vraag wij zijn gisteren met de kinderen voor een namiddag naar Gent gegaan.
tot nu alles goed aangezien de kleine een schooluitstap heeft maandag wouden we snel nog wat kleine dingen kopen in het centrum. alles opgezocht tom tom ingesteld en we zijn er gelijk heen gereden rond 15 uur 10 komen we daar aan en parkeren vlak bij de vlasmarkt op de kwaadham op de hoek.
er staat daar duidelijk een blauwe bord met betalend parkeren op we stappen uit mijn partner koopt een blad bij de automaat voor 2 euro een uur parking plaatst het duidelijk achter de autoruit en we vertrekken.
nu om ongeveer 16u10 zijn we terug en wat vinden we daar een parkeerbiljet voor 60 euro waarmee we kennelijk op die plek mogen parkeren tot de volgende dag .
jullie begrijpen de irritatie en onbegrip. de uitstap heeft dan ook niet lang meer erna geduurd voordat we terug naar huis gereden zijn.
nu is onze vraag wat kunnen we doen behalve een klacht in te dienen. wij willen dit niet betalen wij zijn niet in overtreding geweest we hebben geparkeerd in een betalend parkeren gedeelte en hier ook voor braaf betaald wij hebben de parkeer automaat biljet nog waar duidelijk 16 u 16 eindtijd op staat de boete is uitgeschreven om 15u59.
wie kan ons helpen want wij vinden dit extreem onrechtvaardig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 apr 2016 14:25

Was het ticket goed zichtbaar?
Aan de juiste kant van de wagen, enz?

Normaal gezien maken ze een foto waarmee ze bij discussie kunnen tonen dat er geen ticket lag.

Toon uw biljet en vraag die foto op.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

camelia
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2016 14:32

ja hoor ticket was meer dan zichtbaar aan de kant van de passagiersstoel er lag nog een op de dashboard van brussel van een paar dagen terug maar die is wit.
dus een groot verschil met die van Gent die geel was.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 apr 2016 14:58

Mogelijks hebben ze enkel dat oude parkeerticket gezien. Waarschijnlijk lag dat aan de kant van de bestuurder, en hebben ze niet verder gekeken (dan hun neus lang was)
Vraag de foto op.

camelia
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 apr 2016 15:07

en ik mag de foto gewoon opvragen bij de gemeente?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 28 apr 2016 15:09

Bij het parkerbedrijf dat de boete heeft uitgeschreven

camelia
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 apr 2016 16:19

Er staat alleen de stad Gent dan neem ik morgen even contact met ze op vandaag zijn ze kennelijk gesloten.
ik heb ze al een mail gestuurd met de uitleg een foto van de parkeerbiljet en de gele biljet van de automaat;
bedankt in ieder geval voor nu ik zal morgen laten weten wat er uit is gekomen

jef007
Berichten: 1683

#8 , 01 mei 2016 13:23

we zijn in blijde verwachting

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”