Rijden zonder gordel

muyterke
Topic Starter
Berichten: 2

Rijden zonder gordel

#1 , 24 apr 2016 21:49

Zonet werd ik door een politiepatrouille tegen gehouden voor het niet dragen van mijn gordel.
Ze vroegen mijn rijbewijs en documenten van de auro. Keken dit even na en kwamen na een 5-tal minuten terug en aeiden dat het in orde was en ik in het vervolg wel mijn gordel moet dragen. Zal ik hier nog een pv over krijgen, of moeten ze me dit op de moment zelf meedeleb of laten betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 apr 2016 10:23

Mogelijk blijft het bij een waarschuwing, maar ze hoeven je in principe niet te laten weten of er al dan niet een PV volgt. Er zijn agenten die u de indruk geven dat het bij een waarschuwing blijft (om "tegenwind" te vermijden?), maar nadien toch nog een PV opstellen. Maar ik denk dat dit maar een minderheid is.

Veel kans dus dat het bij een waarschuwing gebleven is, maar zeker ben je niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

artemis
Berichten: 3293

#3 , 25 apr 2016 10:28

Als het een gerichte controle was op het dragen van gordels dan volgt er hoogstwaarschijnlijk nog een boete met de post.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”