Boetes uit Italië

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Boetes uit Italië

#16 , 18 nov 2017 22:27

Op de foto staat toch neem ik aan plaats datum tijd en snelheid?
Indien niet akkoord zie mijn antwoord.
In BE zal u om te bewijzen dat de foto 'vals' is een procedure valsheid in geschriften en het gebruik ervan in authentieke stukken (PV) moeten beginnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
supernamy
Berichten: 132

#17 , 19 nov 2017 13:44

Op de foto staat toch neem ik aan plaats datum tijd en snelheid?
Indien niet akkoord zie mijn antwoord.
In BE zal u om te bewijzen dat de foto 'vals' is een procedure valsheid in geschriften en het gebruik ervan in authentieke stukken (PV) moeten beginnen.
Op de foto is alleen de wagen te zien, zonder plaats en tijd, wat ik overigens niet betwist. Stel dat de snelheid ook aangegeven stond: dat zou voor mij sowieso niets betekenen. Als de Italiaanse overheid inderdaad probeert om (onterechte) boetes te innen is het wel logisch dat ze ook bewijmateriaal ervoor opmaakt. Als burger sta je er dus gewoon onmachtig tegenover.

Ik ben niet van plan om de Italiaanse overheid te dagvaarden voor valsheid in geschrift, maar ik heb wel mijn twijfels dat ik toen de snelheidslimiet heb overschreden.
Laatst gewijzigd door supernamy op 19 nov 2017 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12813

#18 , 19 nov 2017 13:59

U moet uiteindelijk wel kiezen, als u niet protesteert, wordt u mogelijk geacht de overtreding te aanvaarden als buitenlander.

Voor de rest, momenteel bent u veilig, maar als er volgend jaar een uitwisseling van verkeersboetes tussen IT en BE komt (zoals momenteel al met NL en ik dacht ook FR is), zal het per direct te innen zijn en met een serieuze meerkost.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”