Auto weggesleept - verkeerde nummerplaat

Lola_VL
Topic Starter
Berichten: 7

Auto weggesleept - verkeerde nummerplaat

#1 , 23 apr 2016 07:50

Een tijd geleden parkeerde ik mijn auto ergens waar werken aan de gang waren. Hierdoor was de verkeerssituatie enigszins veranderd, maar dat was niet duidelijk te zien. Ik heb mijn auto daar geparkeerd zoals ik altijd doe zonder het verbodsbord op te merken dat daar klaarblijkelijk moet gestaan hebben. Ze hebben mijn wagen weggetakeld en ik kreeg hiervoor een gas-boete. Toen mijn boete aankwam bleek echter dat hierop een verkeerde nummerplaat vermeld stond. Na navraag bleek dat op het fotomateriaal ook mijn wagen niet te zien was. Omdat ik weigerde de boete te betalen is dit nu voorgekomen en de rechter oordeelde dat het PV niet geldig is maar dat ze dan maar een nieuw PV moeten opstellen en de zaak is uitgesteld tot september. Meteen daarna kreeg ik een vermaning in de bus. Heb ik nog een poot om op te staan of zou ik beter de boete en de sleepkosten gewoon betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 24 apr 2016 21:58

Een tijd geleden parkeerde ik mijn auto ergens waar werken aan de gang waren. Hierdoor was de verkeerssituatie enigszins veranderd, maar dat was niet duidelijk te zien. Ik heb mijn auto daar geparkeerd zoals ik altijd doe zonder het verbodsbord op te merken dat daar klaarblijkelijk moet gestaan hebben. Ze hebben mijn wagen weggetakeld en ik kreeg hiervoor een gas-boete. Toen mijn boete aankwam bleek echter dat hierop een verkeerde nummerplaat vermeld stond. Na navraag bleek dat op het fotomateriaal ook mijn wagen niet te zien was. Omdat ik weigerde de boete te betalen is dit nu voorgekomen en de rechter oordeelde dat het PV niet geldig is maar dat ze dan maar een nieuw PV moeten opstellen en de zaak is uitgesteld tot september. Meteen daarna kreeg ik een vermaning in de bus. Heb ik nog een poot om op te staan of zou ik beter de boete en de sleepkosten gewoon betalen?
Kan niet

U wordt vervolgd voor de vaststellingen op het oorspronkelijke PV
U kan niet plots in dezelfde zaak vervolgd worden voor àndere feiten op een ander PV dat nog moet opgemaakt worden nà de dagvaarding, dit is te gek voor woorden ...

Maar de uitholling van de rechtszekerheid inzake verkeersinbreuken is volop aan de gang.

Heeft u rechtsbijstandverzekering ?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 25 apr 2016 01:00

Kan ook niet volgen .... rechter had de politie moeten oproepen als getuigen en dan vaststelling van fout en dan vrijspraak wegens procedurefouten.
Deze zaak was zo van de baan geweest.

En gezien feiten einde verhaal.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”