Positieve alcoholtest, door het rood gereden en geen voorrang verleend. Help!?

meisjelimburg
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: Positieve alcoholtest, door het rood gereden en geen voorrang verleend. Help!?

#16 , 21 apr 2016 15:49

Ik heb inderdaad recht op rechtsbijstand en dit is al geregeld. Binnenkort heb ik een afspraak met mijn advocaat. Weet er iemand of mijn bonus malus omhoog gaat door gebruik te maken van dit recht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#17 , 21 apr 2016 15:55

Is het effectief dronken besturen of geïntoxiceerd besturen wat op de dagvaarding staat.
Voor welke feiten wat staat er juist op de dagvaarding liefst de volledige tekst van de ten laste gelegde artikels.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 21 apr 2016 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

meisjelimburg
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 apr 2016 15:56

Dronken besturen..

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#19 , 21 apr 2016 15:59

1,7 promille staat op veel boete tabellen al vermeld als <1,5 :) Dus zal wel dronken zijn.

Franciscus
Berichten: 38602

#20 , 21 apr 2016 16:01

Is niet altijd zo heb ooit iemand gekend die 2,4 had en waar niets aan te zien was.

lohabra
Berichten: 1015

#21 , 22 apr 2016 14:41

2 bedenkingen hierbij:

- kan de rechter ook inzien welke onmiddellijke inningen je betaald hebt ?
- zou je kunnen argumenteren dat die feiten gepleegd werden door iemand anders binnen het gezin ? Zowel wat betreft OI als MS ?
Verkeerde zet, als het OM weet dat je een minnelijke schikking hebt betaald, dan weten ze ook of je hebt ingevuld dat je de bestuurder was of niet van het voertuig.
Er is geen enkele verplichting om dat antwoordformulier in te vullen.

Dus als die onmiddellijke inning gewoon tijdig en correct betaald werd zonder meer, weet het OM dat hoegenaamd niet.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Milo72
Berichten: 1016

#22 , 22 apr 2016 16:08

2 bedenkingen hierbij:

- kan de rechter ook inzien welke onmiddellijke inningen je betaald hebt ?
- zou je kunnen argumenteren dat die feiten gepleegd werden door iemand anders binnen het gezin ? Zowel wat betreft OI als MS ?
Verkeerde zet, als het OM weet dat je een minnelijke schikking hebt betaald, dan weten ze ook of je hebt ingevuld dat je de bestuurder was of niet van het voertuig.
Er is geen enkele verplichting om dat antwoordformulier in te vullen.

Dus als die onmiddellijke inning gewoon tijdig en correct betaald werd zonder meer, weet het OM dat hoegenaamd niet.
Ik ga de poten onder de stoel van mijn eigen bedenkingen afzagen, en jou tegenspreken, Iohabra.
In de veronderstelling dat de info op http://www.lokalepolitie.be/5412/faq12. ... erugsturen klopt:
Moet ik het antwoordformulier terugsturen?
Het antwoordformulier moet enkel worden teruggestuurd indien:
- U niet akkoord gaat met de overtreding.
- De overtreder niet de eigenaar van het voertuig is.
- Er geen boetebedrag in het proces-verbaal vermeld is (zware overtredingen).
M.a.w. als de eigenaar van het voertuig niet de overtreder is, ben je verplicht het antwoordformulier op te sturen, en dus ook aan te geven wie de chauffeur was.

My bad.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”