Bijna weggetakeld

Gersen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Bijna weggetakeld

#1 , 17 apr 2016 12:06

Willekeur in Mechelen.

Er staat een tijdelijk bord verboden te parkeren in mijn straat voor een zone van 20m (van begin 15/02 - 22/04 2016). De reden is werken aan een huis. Te Mechelen mag je in principe op Zondag overal vrij parkeren, is dat tijdelijke bord dan nog geldig?
Ik stond op het einde van de rij (vlak aan het bord) en zou in principe als enige worden weggesleept en een boete krijgen. De andere wagens stonden in principe ook in overtreding, maar kregen geen boete en werden ook niet weggesleept, is dit toegelaten?
De reden dat ik alleen zou weggesleept worden is omdat er die dag maar 1 bestelwagen aanwezig zou zijn op de werf, maar dat hoeft de politie toch niet te weten?

Ik ben weggereden op het moment dat de takeldienst er nog niet was, de politie wel dus die hebben mij sowieso opgeschreven en de verplaatsingskosten van de takeldienst zou ik toch moeten betalen. Is ook dit normaal?

Ik heb in principe geen probleem met het betalen van een boete, maar hier krijg ik toch een gevoel van willekeur en vandaar dat ik waarschijnlijk deze boete ga aanvechten.

Bedankt om advies te delen aangaande deze zaak.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 17 apr 2016 12:12

In principe hadden ze iedereen kunnen takelen, maar naar mijn mening getuigt het net van menselijkheid om enkel het noodzakelijke te doen. Op zich heeft de politie zeker correct gehandeld door u te (willen) takelen, de vraag is dan welke schade u heeft geleden doordat andere mensen niet moeten betalen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 17 apr 2016 12:38

Indien de andere auto's geen hindernis vormden moesten ze inderdaad niet worden weggetakeld.
Het is geen algemene verplichting om alle auto's die ergens in overtreding staan weg te slepen.
Er zouden niet genoeg sleepdiensten zijn om dat 24H op 24H te doen!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gersen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 apr 2016 18:15

Maar ze hadden op zijn minst wel een parkeerboete moeten krijgen. Nogmaals, in principe ben ik in fout, maar ofwel is iedereen gelijk voor de wet en krijgen we een boete, ofwel niet. M.a.w. de 3 auto's die ook in overtreding stonden hebben nu geluk gehad en met deze 'grijze' keuze van de agent voel ik mij gewoon benadeeld.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 17 apr 2016 18:17

Hoe weet u of die geen boete gaan krijgen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12839

#6 , 17 apr 2016 18:19

Om dan verder te gaan met "in principe". In principe kunt u niet weten dat de andere geen boete hebben gekregen, want dat zijn uw zaken niet.

Gersen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 apr 2016 18:41

Het zijn mijn zaken niet, dat klopt.

Of ze een boete hebben gehad of niet kan je zien, want deze wordt met een kleine nota telkens aangegeven onder de ruitenwisser van de wagen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”