Hallo

Antonio1234
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Hallo

#1 , 09 apr 2016 15:12

Ik een heb vraag,ik ben nu vrijdag geflits in de bebouwde kom waar ge 50 mag rijden en ik heb 90 gereden,en ze hebben mij tegen gehouden en mijn rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen, het was gebeurt in Bekkevoort Diest, ik heb mijn rijbewijs vanaf 1982 dat is de eerste Keer een zwaar overtreding ,wat gaat er geburen met mij,is er iemand die het zelfde aan de hand gehad heeft?liefdt een eerlijke aantwoord ik weet dat ik in fout ben, Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Antonio1234
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 apr 2016 15:16

Ik een heb vraag,ik ben nu vrijdag geflits in de bebouwde kom waar ge 50 mag rijden en ik heb 90 gereden,en ze hebben mij tegen gehouden en mijn rijbewijs ingetrokken voor 15 dagen, het was gebeurt in Bekkevoort Diest, ik heb mijn rijbewijs vanaf 1982 dat is de eerste Keer een zwaar overtreding ,wat gaat er geburen met mij,is er iemand die het zelfde aan de hand gehad heeft?liefdt een eerlijke aantwoord ik weet dat ik in fout ben, Groetjes

willyboy
Berichten: 897

#3 , 09 apr 2016 16:09

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 84


Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 300€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Rechtbank
60-3000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar

Reclame

Antonio1234
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2016 11:02

Thx Willyboy, als ik voor de rechter moet gaan,moet ik een advocaat bakken of niet kan ik ook alleen gaan wat is de beste? Ik hoop dat ik niet moet gaan voor de rechter ,dat ik zo kan betalen Grtjs

LeenW
Berichten: 12839

#5 , 10 apr 2016 11:03

Voor zo'n overtreding is het vrijwel altijd rechtbank. De rechter is ook niet verplicht rekening te houden met de correctie.

Antonio1234
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 apr 2016 11:16

Leenw heb gij ook een overtreding gedaan?als ik mag vragen?

LeenW
Berichten: 12839

#7 , 10 apr 2016 11:30

Een rare vraag, maar nee, 40 per uur te snel is mij nog niet overkomen..

Milo72
Berichten: 1016

#8 , 12 apr 2016 10:34

Thx Willyboy, als ik voor de rechter moet gaan,moet ik een advocaat bakken of niet kan ik ook alleen gaan wat is de beste? Ik hoop dat ik niet moet gaan voor de rechter ,dat ik zo kan betalen Grtjs
Volgens mij staan er op het bakken van advocaten redelijk strenge straffen.

Wacht gewoon af, en mocht je een onmiddellijke inning of minnelijke schikking krijgen: snel betalen !
Komt het voor de rechtbank kan je nog zien of je jezelf vertegenwoordigt of een advocaat aanstelt.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 apr 2016 13:55

Volgens mij staan er op het bakken van advocaten redelijk strenge straffen.
:lol: Moet je er ook nog voor zorgen dat je hem goed doorbakt, anders hou je er een halfgare advocaat aan over, en daar kan je ook weinig mee op de rechtbank. :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mjers
Berichten: 1788

#10 , 12 apr 2016 14:15

Geen zorgen in maken... In het ergste geval komt het voor de rechtbank. Geef simpelweg uw fout toe... Aanhoor de preek en betaal.
Je gaat echt geen nachtje in de gevangenis moeten doorbrengen.
Advocaat lijkt mij niet nodig, feiten zijn bewezen...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”