verjaren boete

Driesione
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verjaren boete

#1 , 08 apr 2016 12:03

Beste,

Vandaag krijg ik te horen van mijn fleet manager dat ik op 10/09/2015 gezien ben al bellend in mijn auto.
In november 2015 heeft de fleetmanager hiervan de eerste boete aangekregen, maar doorgestuurd naar de eerste eigenaar.
In maart is er een tweede aanmanning binnen gekomen en opnieuw verstuurd naar de vorige eigenaar. Vandaag stuurt mijn manager een mail dat ik moet mailen met de agent om hiervoor een oplossing te bedenken. De boete gaat over 120 euro.

1) De boete is meer als 6 maanden oud intussen. Moet ik die nog betalen?
2) Moet ik hiervoor communiceren met die agent? Lijkt mij zo raar? Hoe kan ik dit best aanpakken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 10 apr 2016 06:54

Reed u toen met het voertuig ?

Het gaat hier om een minnelijke schikking van het parket.
Volgende stap als deze niet betaald wordt, is dagvaarding.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 12 apr 2016 10:37

Hoe kan een boete verJAARd zijn als er nog geen jaar voorbij is ? :-)

Wat misschien wel kan: als het PV niet binnen de 14 dagen verstuurd wordt, verliest het zijn bijzondere bewijswaarde. Dus, tenzij de verbalisant bewijzen heeft (bvb een foto) zou je dit voor de rechtbank kunnen betwisten, en is het woord tegen woord, waardoor je zou kunnen vrijgesproken worden.

Let vooral op het vele gebruik van voorwaardelijke wijze: "zou kunnen" ...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”