Getakeld door terreurdreiging

sieghilde
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Getakeld door terreurdreiging

#1 , 30 mar 2016 15:43

Ik kwam onlangs terug aan mijn wagen die geparkeerd stond voor een consulaat in Brussel. Ik stond op een 'CD'-parking die voorzien is voor beroepsconsulaten, maar met een normaal parkeerticket onder de voorruit kan ik daar al jaren staan. Het probleem was dat de aanslagen in Brussel net waren gepleegd en dat het consulaat mijn wagen niet kende. Toen ik aan mijn auto kwam, stond daar een agent die me vertelde dat hij vijf minuten eerder de sleepdienst had gebeld op vraag van het consulaat. "Voor alle zekerheid, want op dit moment is iedereen verdacht", zei hij. Aangezien de sleepdienst al onderweg was, kon de agent die niet meer annuleren. Hij beloofde wel iets te regelen als de sleepdienst langer dan een half uur onderweg zou zijn, want dan was hij officieel te laat. Maar blijkbaar was dat niet het geval. Vandaag kreeg ik een factuur van 120 euro in de bus, terwijl ik nooit ben weggesleept. Ik heb die takelwagen zelfs niet gezien, want ik ben gewoon zelf doorgereden. Het vermelde motief op de factuur is 'stationnement'.

Mijn vraag: kan ik hier iets tegen inbrengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 30 mar 2016 15:46

Mag u daar officieel staan of niet?

sieghilde
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 mar 2016 16:27

Ik heb geen CD-nummerplaat, dus ik neem aan van niet. Maar de voorbije jaren heb ik nooit een boete of waarschuwing gekregen. Iedereen in de buurt gaat ervan uit dat het wordt gedoogd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12841

#4 , 30 mar 2016 16:36

Grappig, daar was vandaag net een andere discussie over begonnen. Een gedoogbeleid in het verleden geeft u geen enkele rechten. Zonder die aanslagen had u daar nog misschien nog 20 jaar kunnen staat, maar als u in fout bent, bent u in fout.

Blaatpraat
Berichten: 3796

#5 , 30 mar 2016 16:45

De vraag die hierop volgt is: kan er afgedwongen worden in de verkeerswet dat enkel iemand met een CD-nummerplaat daar parkeert, en zo ja: is dit correct aangebracht?

Sieghilde: kun je ons zeggen waar dit was in brussel, of een link naar google streetview doorgeven?

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 mar 2016 11:26

Indien het met een verkeersbord (één van de E9 borden) met onderbord "C.D." is aangebracht, dan kan u hier niks tegen inbrengen. Enkel een mooie grondschildering met de letters CD is niet voldoende.

flikske
Berichten: 7

#7 , 27 apr 2016 11:31

De politie mag 1 ) U niet doen wachten op de takeldienst ; 2 ) uw gegevens niet doorgeven aan de takeldienst ter fakturatie.
Gewoon niet betalen en de kous is af.

Lanox
Berichten: 3524
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 apr 2016 13:40

De politie mag 1 ) U niet doen wachten op de takeldienst ; 2 ) uw gegevens niet doorgeven aan de takeldienst ter fakturatie.
Gewoon niet betalen en de kous is af.
Waar leest u dat de factuur van de takeldienst komt?

flikske
Berichten: 7

#9 , 27 apr 2016 15:37

Kan enkel van de takeldienst komen , en het bedrag komt overeen met wat ze aanrekenen voor een nuttelozeverplaatsing.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 27 apr 2016 23:37

De politie mag 1 ) U niet doen wachten op de takeldienst ; 2 ) uw gegevens niet doorgeven aan de takeldienst ter fakturatie.
Gewoon niet betalen en de kous is af.
Nadien volgt dan dagvaarding, en blijkt de kous niet zo "af" ...

Franciscus
Berichten: 38603

#11 , 28 apr 2016 00:12

Wordt via dagvaarding 'verrekend' in een boete en gerechtskosten ...dus vermoedelijk iets hoger dan oorspronkelijk.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”