dagvaarding

liondc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

dagvaarding

#1 , 27 mar 2016 12:54

Hye , heb een. Vraagje over dagvaarding.... Ik weet het niet zkkr maar op weg naar de winkel rij ik achter een bus.... maar die moest inslaan voorbij de lichten en dus stond hij daar 2a4min En er zat ook hele tijd mensen mij aan het opjutten om ik me een L rij... maar toen we,stil stonden was hij ng op groen maar evtjes later kon de,bus inslaan maar door da die mensen me opjutten had ik vergeten de kijken door de stres vn achter mij dat het rood of groen ng was... dus weet nie da ik geflits ben of nie ? Dus de vraag is hoelang duur het vo ik die brief kreeg van dagvaarding ? Als het de geval is en wat denk je zelf dat er zou gebeuren dan ? Zou ik ng een kans krijgen want volg altyd de regels van verkeer normaal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 mar 2016 16:40

Aan uw tekst te zien, ben je nog altijd onder stress. Ik snap niets van uw. Als je door het rood rijdt, wordt er geen rekening gehouden met het feit of je vroeger al of niet goed kon rijden.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 27 mar 2016 16:43

Indien u zich in het verkeer laat "opjutten" bent u niet geschikt om u met een wagen in het verkeer te begeven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

liondc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2016 18:08

Nee mo kom da nooit tegen , twas de eerste ki dat ik zo stress kwam mo dien achter mij was overtreven die deed hele tijd tekens enswo , ik Let anders altijd goed op , maar voor zulk misser , hoe lang duur het tegen dat je die brief krijg vn dagvaarding ongeveer ? En wat zijn mijn kansen dan eventueel met een boete of meer ? Want anders heb ik nooit overtreding gemaakt en was ik altyd rustig dus hou hier rekening mee he....

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 27 mar 2016 20:18

U zal het vermoedelijk mogen gaan uitleggen bij de politierechtbank.
In eerste instantie moet u nog het afschrift van het PV voor de overtreder thuis krijgen.
Feiten op zich kan tot een jaar duren voor u gedagvaard wordt.

lohabra
Berichten: 1015

#6 , 27 mar 2016 20:33

U zal het vermoedelijk mogen gaan uitleggen bij de politierechtbank.
In eerste instantie moet u nog het afschrift van het PV voor de overtreder thuis krijgen.
Feiten op zich kan tot een jaar duren voor u gedagvaard wordt.
ALS hij geflitst is ....
Hye , heb een. Vraagje over dagvaarding.... Ik weet het niet zkkr maar op weg naar de winkel rij ik achter een bus.... maar die moest inslaan voorbij de lichten en dus stond hij daar 2a4min En er zat ook hele tijd mensen mij aan het opjutten om ik me een L rij... maar toen we,stil stonden was hij ng op groen maar evtjes later kon de,bus inslaan maar door da die mensen me opjutten had ik vergeten de kijken door de stres vn achter mij dat het rood of groen ng was... dus weet nie da ik geflits ben of nie ? Dus de vraag is hoelang duur het vo ik die brief kreeg van dagvaarding ? Als het de geval is en wat denk je zelf dat er zou gebeuren dan ? Zou ik ng een kans krijgen want volg altyd de regels van verkeer normaal
Wacht eerst eventjes af, OF u geflitst bent. Niemand hier, heeft een glazen bol.

Indien u geflitst bent, duurt het meestal niet al te gek lang voordat u een afschrift van het PV voor de overtreder thuisgestuurd krijgt. Daarna, kan het meerdere maanden, tot net geen jaar duren vooraleer u gedagvaard wordt.

Het éérste (en voorlopig enige) wat u nu rest is .... afwachten.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

liondc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mar 2016 20:54

Hoelang ongeveer duur het dan voor je die PV thuis krijg ongeveer ? Als je 2 weken Nieks hoor bv. van PV of politie dan moet ik geen bang hebben zeker ?

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 27 mar 2016 21:15

Inderdaad ALS,
En neen, termijn gaat enkel over de bijzondere bewijswaarde van het PV.

liondc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 mar 2016 21:25

Bijzondere bewijsaarde ? En ja staan daar flitspaal maar ik zag toch geen flits maar niet ieder flitspaal is voor de flitsen dat je door het rood is gereden hebt ? Maar ik moe daar nie inlopen moet het doen lik altijd geconcentreerd....

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 28 mar 2016 00:02

Met roodlichtcamera kan het even duren voor rolletje opgehaald wordt - als er een camera in zat.
Overdag flitsen die niet als er voldoende licht is.
Onder de 30 km/u ook niet.

Als dat gebeurt, krijgt vermoedelijk pa of ma een PV thuis, en wat later in de meeste gevallen de vraag om 165 euro over te maken op rekening .....
En daarmee is de kous dan af.
Idem als de auto op je eigen naam zou staan.

Wetgeving inzake zwaardere bestraffing beginnende bestuurder is NIET van toepassing indien men met een voorlopig rijbewijs rijdt .


Bestuurders achter je die je opjutten terwijl er een bus voor je staat ???
Als je niet door kan, kan je niet door hé ...


liondc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 mar 2016 01:02

Dus moest ik PV krijgen in deze week Moek nie benauwd zijn om alles opnieuw de moeten doen om ik met een L rij ? Is al opluchting beetje... Ja bedoel me my afgeleiden en tekens doen na mij dak verstrooit raakte want ze zaten wok de lachten me my om ik me L was , maar ben blij dat nie vantoepasing is zwaardere straf voor iemand met verloopig rijbewijs en ja Tis mij eigen auto... mvg

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 28 mar 2016 14:37

In theorie kan je volgens de wetgeving altijd alle mogelijke straffen krijgen
- verval recht op sturen
- herstelonderzoeken (zoals examens herdoen)
- geldboete

In de praktijk wordt deze overtreding bijna altijd afgehandeld met een overschrijving ... tenzij de bestuurder minder dan 2 jaar in bezit is van een (definitief) rijbewijs B , dan wordt er vervolgd en moet de rechter die straffen uitspreken .

liondc
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#14 , 28 mar 2016 15:27

Ja maar geld dat ook voor verloopig rijbewijs.? Om er iemand zegt ook : Wetgeving inzake zwaardere bestraffing beginnende bestuurder is NIET van toepassing indien men met een voorlopig rijbewijs rijdt ./ ik heb Andrs nooit iets verkeerd gedaan en was zelf perongelijk , want voor moment heb ik niets fout meer gedaan terug dus moest er iets van komen ? Oe schat je mij kansen ?

Franciscus
Berichten: 38596

#15 , 28 mar 2016 23:07

Voor verkeersovertredingen is er geen opzet vereist het louter plegen van het feit is voldoende voor de rechter om mogelijk een bestraffing te krijgen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”