dagvaarding

lohabra
Berichten: 1015

Re: dagvaarding

#16 , 29 mar 2016 22:20

Ja maar geld dat ook voor verloopig rijbewijs.? Om er iemand zegt ook : Wetgeving inzake zwaardere bestraffing beginnende bestuurder is NIET van toepassing indien men met een voorlopig rijbewijs rijdt ./ ik heb Andrs nooit iets verkeerd gedaan en was zelf perongelijk , want voor moment heb ik niets fout meer gedaan terug dus moest er iets van komen ? Oe schat je mij kansen ?
Als er een OI komt, en u betaalt die gewoon tijdig en correct, is de kous normaliter af, en vervalt in principe elke verdere vervolging.

If not. Gek genoeg, is de wetgeving idd. zodanig opgesteld dat de strengere bestraffing enkel geldt voor wie sedert minder dan twee jaar houder is van een definitief rijbewijs B. En dus niet voor iemand die houder is van een voorlopig rijbewijs B. Let wel: in dat geval, kàn een rechter u desgevallend nog altijd een vervallenverklaring opleggen en het terugkrijgen van uw rb afhankelijk maken van zgn. herstelexamens. Hij is het dan alleen niet meer verplicht ...

En idd. of u die overtreding nu opzettelijk begaan heeft, of niet, speelt geen rol. Kwaad opzet is niet vereist om strafbaar te zijn inzake verkeersovertredingen.

Wacht nu eerst en vooral af, OF u geflitst bent. Zo ja, wacht dan even af, of u een OI krijgt aangeboden. Zo ja, betaal die dan tijdig en correct. Veel meer, gaat niemand hier u kunnen adviseren, vrees ik zo.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”