bewonerskaart

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

Re: bewonerskaart

#16 , 17 mar 2016 19:31

Denk dat u best op voorhand gaat navragen kan tijd duren voor u dan een bewonerskaart hebt.
Uitreiking zou onmiddellijk geschieden in geval alle regeltjes gevolgd worden .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3294

#17 , 17 mar 2016 20:04

Wat men zal trachten te vermijden is dat er van twee walletjes gegeten wordt. Bv rechtmatige autobezitter met naam op inschrijvingsbewijs op locatie X, en bestuurder op locatie Y die allebei en op beide locaties een bewonerskaart zouden willen hebben wat natuurlijk niet kan.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 18 mar 2016 14:43

Van wie is het voertuig ?
ik heb het aangekocht, dus betaald, maar ingeschreven op naam dochter
Voertuig is dus foutief ingeschreven ...


Artikel 10

De aanvraag tot inschrijving of herinschrijving van een voertuig wordt ingediend door de eigenaar of gebruiker van vermeld voertuig, verder de aanvrager genoemd.

Indien zowel de eigenaar als de gebruiker het voertuig wensen in te schrijven, mag enkel de eigenaar optreden als aanvrager. Als die eigenaar een rechtspersoon is van een andere lidstaat van de Europese Unie, kan hij een kentekenbewijs vragen op zijn naam, met evenwel het adres van de gebruiker van het voertuig in België. De volledige identiteit van de gebruiker zal aangeduid worden in het vakje gereserveerd voor inlichtingen op de aanvraag tot inschrijving.

Indien er verschillende eigenaars zijn die het voertuig wensen in te schrijven, hetzij individueel, hetzij gezamenlijk, mag enkel de eigenaar die de voornaamste gebruiker van het voertuig is, optreden als aanvrager.

Indien meerdere gebruikers het voertuig wensen in te schrijven, mag enkel de voornaamste gebruiker van het voertuig optreden als aanvrager.

Reclame

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#19 , 18 mar 2016 16:29

Van wie is het voertuig ?
ik heb het aangekocht, dus betaald, maar ingeschreven op naam dochter
Voertuig is dus foutief ingeschreven ...


Artikel 10

De aanvraag tot inschrijving of herinschrijving van een voertuig wordt ingediend door de eigenaar of gebruiker van vermeld voertuig, verder de aanvrager genoemd.

Indien zowel de eigenaar als de gebruiker het voertuig wensen in te schrijven, mag enkel de eigenaar optreden als aanvrager. Als die eigenaar een rechtspersoon is van een andere lidstaat van de Europese Unie, kan hij een kentekenbewijs vragen op zijn naam, met evenwel het adres van de gebruiker van het voertuig in België. De volledige identiteit van de gebruiker zal aangeduid worden in het vakje gereserveerd voor inlichtingen op de aanvraag tot inschrijving.

Indien er verschillende eigenaars zijn die het voertuig wensen in te schrijven, hetzij individueel, hetzij gezamenlijk, mag enkel de eigenaar die de voornaamste gebruiker van het voertuig is, optreden als aanvrager.

Indien meerdere gebruikers het voertuig wensen in te schrijven, mag enkel de voornaamste gebruiker van het voertuig optreden als aanvrager.
De verzekering maakte geen enkel bezwaar om het voertuig op mijn naam te verzekeren en was op de hoogte dat auto ingeschreven werd op naam van dochter . Ik ben trouwens de enige gebruiker .

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 19 mar 2016 16:17

De verzekering maakte geen enkel bezwaar om het voertuig op mijn naam te verzekeren en was op de hoogte dat auto ingeschreven werd op naam van dochter .
Belgische verzekeringen lieten hun klanten ook jarenlang rondrijden met nog niet ingeschreven auto's.
Dat was ook "geen probleem" ... tot je de politie tegenkwam of een ongeval had en voertuig niet ingeschreven blijkt.
Ik ben trouwens de enige gebruiker .
En de eigenaar.
Voertuig moet dus op uw naam ingeschreven staan want u bent én de eigenaar, én de hoofdgebruiker ...

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#21 , 19 mar 2016 19:25

De verzekering maakte geen enkel bezwaar om het voertuig op mijn naam te verzekeren en was op de hoogte dat auto ingeschreven werd op naam van dochter .
Belgische verzekeringen lieten hun klanten ook jarenlang rondrijden met nog niet ingeschreven auto's.
Dat was ook "geen probleem" ... tot je de politie tegenkwam of een ongeval had en voertuig niet ingeschreven blijkt.
Ik ben trouwens de enige gebruiker .
En de eigenaar.
Voertuig moet dus op uw naam ingeschreven staan want u bent én de eigenaar, én de hoofdgebruiker ...
Ik zal dus mezelf eens bevragen op politiekantoor en bij verzekeriing

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#22 , 21 mar 2016 14:39

De verzekering maakte geen enkel bezwaar om het voertuig op mijn naam te verzekeren en was op de hoogte dat auto ingeschreven werd op naam van dochter .
Belgische verzekeringen lieten hun klanten ook jarenlang rondrijden met nog niet ingeschreven auto's.
Dat was ook "geen probleem" ... tot je de politie tegenkwam of een ongeval had en voertuig niet ingeschreven blijkt.
Ik ben trouwens de enige gebruiker .
En de eigenaar.
Voertuig moet dus op uw naam ingeschreven staan want u bent én de eigenaar, én de hoofdgebruiker ...
Ik zal dus mezelf eens bevragen op politiekantoor en bij verzekeriing
deze voormiddag langs geweest bij verzekering en politiekantoor .
Beiden zien geen probleem wat betreft inschrijving op naam van dochter en mezelf als verzekeringsnemer .

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 22 mar 2016 17:58

deze voormiddag langs geweest bij verzekering en politiekantoor .
Beiden zien geen probleem wat betreft inschrijving op naam van dochter en mezelf als verzekeringsnemer .
Ik raad al erg lang iedereen af om informatie inzake verkeerswetgeving te gaan zoeken bij politie of verzekering ...

Uw voertuig is foutief ingeschreven.
Dergelijke foute inschrijvingen worden misbruikt om onder vervolging voor verkeersinbreuken uit te komen.

Staandehouding bij verbaliseren is de uitzondering in België.
PV komt op naam van de inschrijver, die kan stellen niet met het voertuig te rijden, en is als natuurlijk persoon wettelijk ook niet verplicht de naam van de bestuurder door te geven.
Wordt de inschrijver vervolgd, zorgt die voor een alibi ... case closed.

giserke
Berichten: 2434

#24 , 22 mar 2016 23:54

Idd, bij de champetter zoek je best geen verkeersinfo.

WP002
Berichten: 1479

#25 , 23 mar 2016 11:15

Wat men zal trachten te vermijden is dat er van twee walletjes gegeten wordt. Bv rechtmatige autobezitter met naam op inschrijvingsbewijs op locatie X, en bestuurder op locatie Y die allebei en op beide locaties een bewonerskaart zouden willen hebben wat natuurlijk niet kan.
Maar dat is niet helemaal waar. Een parkeerkaart voor thuis + een parkeerkaart voor het 2de verblijf aan zee, bijvoorbeeld.

pho450
Berichten: 192

#26 , 23 mar 2016 14:17

Van wie is het voertuig ?
ik heb het aangekocht, dus betaald, maar ingeschreven op naam dochter
Uit interesse: Waarom?

artemis
Berichten: 3294

#27 , 23 mar 2016 14:34

Wat men zal trachten te vermijden is dat er van twee walletjes gegeten wordt. Bv rechtmatige autobezitter met naam op inschrijvingsbewijs op locatie X, en bestuurder op locatie Y die allebei en op beide locaties een bewonerskaart zouden willen hebben wat natuurlijk niet kan.
Maar dat is niet helemaal waar. Een parkeerkaart voor thuis + een parkeerkaart voor het 2de verblijf aan zee, bijvoorbeeld.
Als die tweede verblijfplaats dat toelaat, anders niet. Het is ten slotte een bewonerskaart.

sleper
Topic Starter
Berichten: 391

#28 , 23 mar 2016 20:53

Wat men zal trachten te vermijden is dat er van twee walletjes gegeten wordt. Bv rechtmatige autobezitter met naam op inschrijvingsbewijs op locatie X, en bestuurder op locatie Y die allebei en op beide locaties een bewonerskaart zouden willen hebben wat natuurlijk niet kan.
Toevallig wonen we momenteel op hetzelfde adres , dit verandert binnen enkele maanden en dochter heeft recht , wegens haar beroep, op een bewonerskaart die ze zowat overal kan aanwenden .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”