Inbeslagname rijbewijs zonder dat ik dit weet

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

Re: Inbeslagname rijbewijs zonder dat ik dit weet

#16 , 13 mar 2016 20:09

Ik heb net de omzendbrief in kwestie gelezen en sluit me aan bij wat hierboven gezegd wordt. Men dient u het adres van het parket of de griffie / de politiedienst mede te delen waar het betroffen rijbewijs wordt neergelegd. That's it, geen verdere vormvereisten over de mededeling. Nu is die col. uiteraard geen wetskrachtige bepaling maar eerlijk gezegd, het boeit me niet in die mate dat ik in de wetgeving zelf ga duiken.

U zal me vergeven dat ik wat sceptisch ben over uw geheugen, gelet op de kennelijke staat waarin men u een nachtje te slapen gelegd heeft in de amigo. Dan nog eens spijkers op laag water gaan zoeken.... Werp het punt misschien op voor de politierechtbank, de rechter zal beslist een gemotiveerd antwoord kunnen verstrekken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
verhelstluk
Topic Starter
Berichten: 8

#17 , 13 mar 2016 20:24

Ik ben zelf ook sceptisch tegenover mijn geheugen, maar dat belet me niet om iets in vraag te stellen.
Alleszins bedankt voor de reacties, ik hoor het wel

KrisP
Berichten: 145

#18 , 13 mar 2016 20:32

Ik ben zelf ook sceptisch tegenover mijn geheugen, maar dat belet me niet om iets in vraag te stellen.
Alleszins bedankt voor de reacties, ik hoor het wel
U hebt er alle baat bij om zelf te informeren naar uw rijbewijs en niet af te wachten. Enfin, is maar een tip om verdere rompslomp betreffende uw rijbewijs te vermijden :wink:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”