Na hoger beroep

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Na hoger beroep

#1 , 12 mar 2016 21:24

Geachte,
Ik heb een serieuze vraag. Nu heb ik al wat stommiteiten uitgestoken in het verleden meestal rijden zonder rijbewijs ... nu ben ik daarvoor al 2 maal tegengehouden .... in de eerste straf heb ik alles opnieuw moeten afleggen dus 2 jaar geleden heb ik dat gedaan... nu voor ik het behaald bad heb ik nog 1 keer tegengehouden geweest .... ik heb mijn auto afgestaan en de rechrzaak afgewacht .... ze eisden terug alles wat opnieuw ... maar ik had net alles behaald lesuren en al psychologisch en medisch testen ... ik ben in beroep gegaan gezegd dat ze boetes tot en met mogen geven en rijverbod tit over mijn oren , masr dat ze de testen niet opnieuw deden want het was enorm kostelijk en mijn vriendin en ik zitten al in zware schuldbemiddeling ... nu had ik zelf voor die testen werkstraf gevraagd ... ze hebben niks goedgekeurd weer allesopnieuw ... dus hoger beroep heeft niks uitgehaald wat voor keuze heb ik nu nog ... alle info is welkom want ik weet niet meer wat te doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 12 mar 2016 21:28

Cassatie gaat enkel bij fouten tegen de procedure of wetgeving. Straatburg, tja.. Als u dit niet kan betalen, gaat u daar ook geen procedure kunnen betalen. Leg u neer bij de uitspraak, zou mijn raad zijn. Rijden zonder rijbewijs is echt niet aanvaardbaar.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2016 21:37

Er zijn nu éénmaal mensen die het nooit willen leren om zich naar de wet te gedragen, heb je geen rijbewijs dan laat je de auto staan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2016 22:19

Ik vraag wat ons nog kan helpen aub geen tegenspraak want get is een heel gezin die eronder lijdt . Is er echt geen ootie meer na het hoger beroep

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mar 2016 22:20

Wat is straatburg . Wij hebben een advocaat prodeo wel

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 12 mar 2016 22:22

Geen realistische beroepsmogelijkheden. De boodschap zou toch moeten aankomen na twee keer ongelijk te hebben gekregen?

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 mar 2016 22:24

Wat is straatburg . Wij hebben een advocaat prodeo wel

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 12 mar 2016 22:26

En wat zegt die advocaat? Die zal toch ook wel beseffen dat het gedaan is?

Straatsburg = Europees Hof

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 mar 2016 22:57

De boodschap was al lang doorgekomen 2 j geen enkele feit meer rijverbod op feestdagen en weekends perfect aan gehouden geen boetes nooit verkeerd parkeren noit te snel ...

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 mar 2016 22:58

Nog niks , vrijdag de brief maar gehad

LeenW
Berichten: 12824

#11 , 12 mar 2016 23:11

Foutparkeren is echt niks vergeleken met rijden zonder rijbewijs. Zo'n argumenten heeft een rechter geen oren naar.

audrey1990
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 13 mar 2016 01:51

Maar je weet onze situatie niet we hadden vele voordelen en bewijzen dat hij zijn leven betert

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 13 mar 2016 07:31

Maar je weet onze situatie niet we hadden vele voordelen en bewijzen dat hij zijn leven betert
Een rechter zal die bewijzen niet geloven als je tijdens een rijverbod (= de periode voor je opnieuw een rijbewijs had) het bevel van een vorige rechter gewoon naast je neer legt. Getuigt niet echt van "je leven beteren" als je hetzelfde tijdens een periode van straf opnieuw doet.

Er zijn géén realistische beroepsmogelijkheden en het feit dat je je straf niet aanvaardt en aangeeft dat je dure herstelonderzoeken niet kan betalen, maar wel pleit voor zware boetes in de plaats (terwijl je in schuldbemiddeling zit), geeft aan dat je alles gewoon wil ontlopen.

Je zegt zelf dat ze een rijverbod 'tot over je oren" mogen geven. Wel, dat doen ze nu, met dat verschil dat het van onbepaalde duur is.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#14 , 13 mar 2016 08:21

U vergeet het belangrijkste bij uw vragen over beroepsmogelijkheden: u dient argumenten te hebben. Cassatie is geen 'tweede keer in beroep gaan' , een voorziening is enkel realistisch indien uw advocaat een verkeerde toepassing van een rechtsregel of schending van een op straffe van nietigheid voorgeschreven vormvereiste kan opwerpen. Vergeet 'Straatsburg' nu ook maar, uw zaak zou daar met zeer grote waarschijnlijkheid zelfs niet aanvaard worden.

U bent finaal veroordeeld, leg er u bij neer en als u de neiging voelt opkomen om te jammeren: denk eraan dat u en uw omgeving dat allemaal aan uw eigen idiotie te danken hebben.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

LeenW
Berichten: 12824

#15 , 13 mar 2016 10:39

Maar je weet onze situatie niet we hadden vele voordelen en bewijzen dat hij zijn leven betert
Uw situatie moet geen invloed hebben op de strafmaat en uw leven beteren is weliswaar positief, maar geeft geen absolutie voor fouten in het verleden. De twee rechters hadden hier rekening mee kunnen houden, maar de feiten zijn wat ze zijn, en tweemaal bent u veroordeeld. Het enige dat u nu nog kan doen is de straf waardig dragen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”