Onmogelijk !

URKAN423
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onmogelijk !

#1 , 09 mar 2016 19:36

Krijg vandaag een Aanvankelijk proces-verbaal in de bus, als zou ik een overtreding gemaakt hebben tegen het verkeersbord C1 in de gemeente Kuurne, op een plaats waar er werken aan de gang zijn. Gelieve je mijn verbazing voor te stellen als ik kijk naar de datum en het uur. De overtreding zou gebeurd zijn op 4-3-2016 om 16h57. Maar ik ben vrijdag ll. om 12h30 vertrokken naar Nederland (dicht bij Amsterdam) en heb er heel het weekend verbleven. Hoe kan dit nu ?? Blijkbaar zou dit geconstateerd zijn door een anoniem voertuig (vrouwelijke agente). Maar ik zeg je nogmaals : dit is volstrekt onmogelijk. Wat moet ik nu doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 09 mar 2016 19:42

kunt u bewijzen dat u op 4 maart in A'dam was, met de auto? Een hotelrekening + parkeerboete op dezelfde wagen zou al een stap vooruit zijn. Alhoewel, met parkeerboetes in Nederland...

missregenboogje
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2016 08:48

Mijn zoon heeft net hetzelfde voorgehad en hij heeft een aangetekende brief geschreven waarop hij vermeldde niet te zijn geweest waar de boete werd gemaakt, er waren ook werken aan de gang .normaal moeten ze een foto kunnen tonen met uw plaatnummer erop. Wij hebben er nooit nog iets van teruggehoord en nooit moeten betalen.

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 10 mar 2016 09:12

Op die plaats zijn er waarschijnlijk werken aan de gang ten gevolge van een wegverzakking, men heeft inderdaad die controles aangekondigd. Als u werkelijk niet aanwezig was, dan zal dit een menselijke fout zijn. Is uiteraard altijd mogelijk.
Echter, het woord van de agent zal genoeg zijn om de rechter te overtuigen. Indien de agente bij haar standpunt blijft zal u nu moeten bewijzen dat u niet op die plaats aanwezig kon zijn...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”