Geflitst in Frankrijk

SimonVdV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geflitst in Frankrijk

#1 , 07 mar 2016 21:10

Hey,

Enige tijd geleden heeft mijn vriendin een flitsboete ontvangen van de Franse overheid. Echter op de dag dat het misdrijf vastgesteld geweest is hebben wij beide het huis niet verlaten. Wij wonen dicht bij de Nederlandse grens, even Frankrijk binnenrijden duurt dus wel even voor ons. Niemand anders heeft ook sleutel van deze wagen.

Wij hebben onmiddellijk protest aangetekend en gemeld dat de wagen die bewuste dag de volledig dag op onze oprit stond. En dat wij ook niet in Frankrijk geweest zijn die dag. Alsook hebben we de foto’s opgevraagd als bewijslast.

Vandaag hebben wij de foto’s ontvangen. Hiermee stelt de Franse overheid voldoende bewijs geleverd te hebben dat zij de snelheidsovertreding heeft begaan. Echter zijn deze foto’s zo wazig dat je het model van wagen niet kan onderscheiden. Alsook is de nummerplaat zeer moeilijk leesbaar (er zit een Q in haar nummerplaat, maar op de foto lijk ik een 0 te herkennen).

We hebben er geen probleem mee om een boete te betalen als we effectief in de fout zijn. Echter hebben wij deze snelheidsovertreding niet gepleegd en wensen deze uit principe dan ook niet te betalen. Natuurlijk zullen wij niet de enige zijn die dit zeggen.

Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen? Ik heb zelf al gedacht om bij de Belgische politie een pv te talen opstellen wegen nummerplaat vervalsing. En dan hopelijk deze pv te kunnen gebruiken als bewijslast bij de Franse flitsboete. Echter heb ik totaal geen idee of zoiets kan. Ik had graag wat informatie ingewonnen hoe we dit het best kunnen oplossen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 mar 2016 21:43

eens horen bij de verzekering of u recht heeft op rechtsbijstand met zoiets, dan kan de advocaat (die u zelf mag kiezen) het verder afhandelen :)

edc1
Berichten: 50

#3 , 08 mar 2016 08:28

Misschien helpt het als je' een getuigenverklaring van (buurman) kan opsturen waarin bevestigd wordt dat je auto, op de het tijdstip van filtsen, op je oprit stond. Had ooit iets gelijkaardig voor. Was op zondagnamiddag geflitst in de omgeving van Luik terwijl ik thuis was. Na opsturen van de verklaring van mijn buurvrouw, nooit meer iets van gehoord.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”