GAS Boete parkeren naast verdrijvingsvlak

spifli
Topic Starter
Berichten: 2

GAS Boete parkeren naast verdrijvingsvlak

#1 , 07 mar 2016 17:46

Beste

Ik heb deze week een GAS boete(met PV) in de bus gekregen voor het fout parkeren. Ik was me echter niet bewust dat ik foutief geparkeerd stond.

Mijn auto stond geparkeerd in de rode kader op onderstaande foto, dus voorbij de witte wegmarkering op de parkeerstrook. Ten tijde van de vaststelling/boete was de groene lijn een verhoogd voetpad. Dit is echter een week daarna ter hoogte van waar ik geparkeerd stond verlaagd door wegenwerken om fietsers uit de bovenliggende doodlopende straat doorgang te geven. Nu de berm verlaagd is het duidelijker (maar nog geen bord ofzo geplaats) dat dit een doorgang voor fietsers is.

De PV is opgesteld onder wegcode artikel 77.4
"verkeersgeleiders en verdrijvingsvakken mogen op de grond worden aangebracht door witte evenwijdige schuine strepen. De bestuurder mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.

Kan ik hier een verweer voor aantekenen(en zo ja op welke grond) of is het een hopeloze zaak?

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 mar 2016 17:53

Kan je bewijzen waar je stond, want volgens het PV stond je dus geparkeerd OP het verdrijvingsvlak .

Je verdediging staat of valt dus al met het feit of je al dan niet het tegendeel daarvan kan bewijzen.

Kan je dat niet bewijzen, vergeet het dan al maar ...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 07 mar 2016 20:02

De bestuurder mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.

]
Om met uw wagen te komen in de zone waar je stond; diende je wel over het gearceerde deel te rijden, en dat mag niet volgens de wet. Heb je zelf neergeschreven in uw topic.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 08 mar 2016 09:08

De bestuurder mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.

]
Om met uw wagen te komen in de zone waar je stond; diende je wel over het gearceerde deel te rijden, en dat mag niet volgens de wet. Heb je zelf neergeschreven in uw topic.
Achteruit inparkeren met een vloeiende S-beweging, zoals men het u leert op de rijschool.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”