Parkeerboete berm

Bram.V
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete berm

#1 , 03 mar 2016 16:35

Dag iedereen

Ik ben vandaag beboet geweest voor verkeerd parkeren. Misschien kennen sommigen onder jullie de situatie aan de hoge school PXL.
Hier een foto van de plaats waar ik mijn boete heb gekregen. Ik stond geparkeerd waar de grijze ford focus geparkeerd staat op maps.
https://www.google.be/maps/@50.9280697, ... 312!8i6656

Ik ben van mening dat ik hier geen boete voor verdien. Mijn auto stond niet op de rijbaan geparkeerd, hinderde niemand en stond op terrein van de PXL (tenzij de berm nog behoort tot de gemeente).
Kan iemand mij vertellen of deze boete terecht is? Of ik deze eventueel kan aanvechten?

Met vriendelijke groeten
Bram

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sibi
Berichten: 37

#2 , 03 mar 2016 17:04

Een gelijkgrondse berm maakt deel uit van de openbare weg. Als dat verkeersbord er nog altijd staat, heb je m.i. geen voet om op te staan.
Aan de overkant van de weg parkeren, volledig in de berm, is trouwens ook niet toegestaan, gezien je onmogelijk je auto parallel langs de weg kan parkeren én nog eens de verplichte 1,5m open ruimte kan laten. Wil je je wagen reglementair aan de overkant parkeren, dan ga je je wagen voor een deel op de rijbaan moeten parkeren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 mar 2016 18:15

70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.

1° De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.

De verkeersborden E1 en E3 gelden op de rijbaan en op de berm.


99/100 is de berm effectief openbare weg
Aangezien het geen duidelijk aangegeven private berm is, en rechtstreeks aansluit op de openbare weg, bent u zelfs met die 1/100 niets ...

Reclame

Bram.V
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 mar 2016 19:27

Merci voor het snelle antwoord.
Blijf het een stomme boete vinden, maar er valt niks aan te doen blijkbaar.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 03 mar 2016 19:36

Let op dat u nog geen bijkomend PV krijgt voor beschadiging gras.
Van wie stom van u of van de overheid.... u hebt toch een rijbewijs hoop ik.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”