Info nodig geflitst

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Info nodig geflitst

#16 , 28 feb 2016 18:37

Mijn collega had 195 gereden + gedronken en is tegen gehouden Door de politie met anonieme wagen .... Hij had er tegen raced!

Deze heeft maar 1 maand gekregen
Veel kans omdat de rechter rekening houdt met een deel uitlokking
Ik denk dat mijn rijbewijs maar een kleine 14 daag zal worden in gehouden
Ik vrees dat je gaat verschieten als je dat blijft denken.

Je moet er rekening mee houden dat het afleggen van de herstelonderzoeken, en het verwerken van het resultaat, ook enige tijd in beslag neemt.
Na veroordeling krijg je papieren van het Parket met de te volgen procedure inzake herstelonderzoeken, volg die nauwkeurig, geef zo snel mogelijk je keuze van examencentrum door e.d.
Zou ik vragen voor advocaat?
Of zou dit niet nodig zijn ?
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maak er dan best gebruik van.
En opnieuw voor theorie is ook nog niet zo erg ben redelijk goed daar in
U kan desnoods ook àlle herstelonderzoeken opgelegd krijgen.

De rechter kan zich beperken tot enkel theorie herdoen, maar dat is niet te voorspellen.

(Er zijn rechters die niet opgezet zijn met de wettelijke verplichting om die straf op te leggen, die laten de beklaagde dan wel eens zelf kiezen ... Maar dat is dan vaak voor banale overtredingen zonder verder gevaar, die echter juridisch buitenissige gevolgen hebben door die wettelijke verplichting, terwijl een ongeval met lichtgewonden dan weer geseponeerd kan worden.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 28 feb 2016 18:42

En mijn neef heel al 6 voordelingen

Drank 2x drugs 3x snelheid 1x
Er zijn helaas politierechters die het nog steeds niet snappen dat hun vaak lakse straffen ook weinig effect sorteren ...
Eerdere veroordelingen waren ook niet altijd bekend in een ander arrondissement.
Aan die tijden is stilaan - eindelijk - een einde aan het komen.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 feb 2016 18:46

En mijn neef heel al 6 voordelingen

Drank 2x drugs 3x snelheid 1x
Er zijn helaas politierechters die het nog steeds niet snappen dat hun vaak lakse straffen ook weinig effect sorteren ...
Eerdere veroordelingen waren ook niet altijd bekend in een ander arrondissement.
Aan die tijden is stilaan - eindelijk - een einde aan het komen.

Dat begrijp ik maar ik vind toch nog altijd dat
Dank en drug niets in het verkeer moeten

Maar het blijkt dat mensen nog steeds liever drug en drank in het verkeer hebben dan iemand die te snel rijd O_ö

Ik zou nooit kunnen rijden met drank ik voel dit al na 1 pint

Reclame

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 feb 2016 19:00

Het is niet omdat u neef een potentiële doodrijder is dat je dit ook moet zijn !

En met 180km per uur ben je dit ook, ik zou me schamen om dit op een forum te posten.

Ik poste dit op dit forum voor Hulp niet voor die soort posten dit zal de rechter wel doen

En 180 er zijn vele meerder die dit rijden
Ik doe dit nog op de snel weg zijn mensen die dat ook op de gewone weg doen ;)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 28 feb 2016 20:49

Er zijn ook veel mensen die massamoorden plegen, daarom mag ik m'n vriendin nog niet vermoorden.

Onthou dat rechters én wetgeving een gigantisch groot verschil zien tussen een beginnende chauffeur (waartoe u behoort) en een ervaren chauffeur (mogelijks die collega, als men geen weet heeft van eerdere veroordelingen).

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#21 , 28 feb 2016 21:12

Er zijn ook veel mensen die massamoorden plegen, daarom mag ik m'n vriendin nog niet vermoorden.

Onthou dat rechters én wetgeving een gigantisch groot verschil zien tussen een beginnende chauffeur (waartoe u behoort) en een ervaren chauffeur (mogelijks die collega, als men geen weet heeft van eerdere veroordelingen).
Massamoordenaar is totaal iets anders
Moesten er veel zoveel massamoordenaars als hard rijden zouden veel minder mensen zijn op de aarde :)


Dan nog deze collega had gedronken + hard rijden en racen ...


Dat is een groot verschil dan te hard gereden

Vind ik toch ....

LeenW
Berichten: 12828

#22 , 28 feb 2016 21:47

Toch nog even vermelden dat rechters het niet hebben voor mensen die alles proberen goed te praten. Schuldinzicht is meestal wel vereist als u er met een van de lichtere straffen vanaf wil komen.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#23 , 28 feb 2016 22:09

Toch nog even vermelden dat rechters het niet hebben voor mensen die alles proberen goed te praten. Schuldinzicht is meestal wel vereist als u er met een van de lichtere straffen vanaf wil komen.

Ja bedankt , ik heb hier niet veel ervaring mee
Dus alle hulp is welcome

Maar sommige bekritiseren lieverd dan te helpen

Ik wou gewoon even vragen wat ik het beste kon zeggen of vragen

Nu het kan pas zijn dat dit pas over een half jaar moet voorkomen hèb gewoon de brief van de flits gekregen :)

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#24 , 29 feb 2016 20:42

Pv terug op gestuurd dat ik rijde met de wagen


Hoelang zal dit duur voor ik moet voorkomen ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 29 feb 2016 23:43

Reken op ettelijke maanden tot bijna een jaar ...

Meeboo
Berichten: 1488

#26 , 01 mar 2016 08:23

Reken er ook op dat u bovenop uw verval tot sturen moet wachten totdat alle (praktijk en theorie) met vrucht behaald zijn. Mogelijk kan dit uw verval tot sturen verlengen.

de boete varieert van 60 tot 3000 eur . Een verval tot sturen is verplicht opgelegd en kan niet in het weekend opgenomen worden in functie van uw beroep. U zal dus verlof moeten nemen voor de duur van het verval.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#27 , 01 mar 2016 16:02

Reken er ook op dat u bovenop uw verval tot sturen moet wachten totdat alle (praktijk en theorie) met vrucht behaald zijn. Mogelijk kan dit uw verval tot sturen verlengen.

de boete varieert van 60 tot 3000 eur . Een verval tot sturen is verplicht opgelegd en kan niet in het weekend opgenomen worden in functie van uw beroep. U zal dus verlof moeten nemen voor de duur van het verval.
Neen ik heb al gevraagd

Ik kan die periode in het magazijn te werk worden gesteld ,

Heb ook al vervoer voor "dan"

Als ik mag kiezen ga ik voor theorie

Mag dit in een gewone rij examentrum ?

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#28 , 02 mar 2016 17:46

Weet iemand of bnp dat heeft rechts bij stand ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 02 mar 2016 18:50

Weet iemand of bnp dat heeft rechts bij stand ?
Als je dat hebt, heb je er een contract / overeenkomst van - je verzekering kan je dat ook vertellen.

Als je geen rijchtsbijstand had, kan je die niet achteraf afsluiten om een eerder incident te dekken.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#30 , 03 mar 2016 17:47

Zal eens bellen morgen ,

Ik heb het eigenlijk alleen nodig voor

De boete verminderen of
Voorwaardelijk te stellen of
Recht tot sturen te verminderen

Want mijn an is niet zo correct zo als vele wel gelezen hebben

Want ik ga dan proberen het beste te verwoorden voorzichtig natuurlijl

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”