Info nodig geflitst

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Info nodig geflitst

#1 , 26 feb 2016 18:25

Hallo goede avond !

Ik wou even informeren over een flits boete

Nu moet ik eerlijk toegeven dat deze snelheid niet gepast was !

Ik reed richting zelzate tunnel tegen een snelheid 183/u, ben ook geflits op deze snelheid waar ik 120/ u mocht !

Nu zit in beetje in de shit , eigen schuld dikke buld natuurlijk maar opdat moment heb ik niemand in gevaar gebracht

Lang werkt op een vrijdag ( nacht shift) wou naar mijn vriendin ! Ik woon in limburg zijn in West vlaanderen dus een lange rit

Er was niemand/bijna niemand op de weg

Met correcties af mijn snelheid 174 km/u

Nu ik heb nog geen 2 jaar mij rijbewijs

1 jaar en half nu ik doe ook werk als koerier dienst en dit in mijn eerste echt overtreding

Ik heb nog 1 flits boete gehad dat was 1 km/u te veel


Nu was mijn vraag wat is mijn boete ?
En wat is de totale kost +-

150 slachtoffer fons
100 gerechts kosten

En wat zou ik kunnen vragen voor verzachte redenen ?

Met vriendelijke groet Maarten!

Ps: ik weet dat ik zowiezo mijn rijbewijs kwijt ben voor "min" 8 dagen en een nieuwe theoretische examen moet afleggen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 feb 2016 19:49

En wat zou ik kunnen vragen voor verzachte redenen ?
Zeggen dat je een hartchirurg bent op weg naar een dringende operatie kan helpen :lol:

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2016 02:44

Zou kunnen zeggen dat ik de hart patiënt ben :/

Btw weet iemand of ik mijn ribewijs alleen in weekend kan kwijt spelen ?

Dus gewoon bv 4 weken alleen in weeend ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 27 feb 2016 17:47

Zou kunnen zeggen dat ik de hart patiënt ben :/

Btw weet iemand of ik mijn ribewijs alleen in weekend kan kwijt spelen ?

Dus gewoon bv 4 weken alleen in weeend ?
Neen.
Dat kan enkel zonder herstelonderzoeken om u te herstellen in het recht op sturen - en die herstelonderzoeken zijn wettelijk verplicht aangezien u minder dan 2 jaar rijbewijs B bezit ...

http://wegcode.be/wetteksten/secties/we ... -t4hs6afd1

Artikel 38
§ 2bis. Behoudens in geval van artikel 37/1, eerste lid, of als hij het herstel in het recht tot sturen afhankelijk maakt van het slagen voor een of meer van de in § 3 vermelde examens en onderzoeken, kan de rechter lastens iedere bestuurder houder van een rijbewijs of het als zodanig geldend bewijs, bevelen dat het effectief verval enkel wordt uitgevoerd:

van vrijdag om 20 uur tot zondag om 20 uur;
van 20 uur op de vooravond van een feestdag tot 20 uur op die feestdag.

§ 3. De rechter kan het herstel in het recht tot sturen afhankelijk maken van het slagen voor een of meer van de hiernavermelde examens en onderzoeken:

1° een theoretisch examen;
2° een praktisch examen;
3° een geneeskundig onderzoek;
4° een psychologisch onderzoek.
5° specifieke scholingen bepaald door de Koning.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 feb 2016 18:01

Zou kunnen zeggen dat ik de hart patiënt ben :/
voor alle duidelijkheid: dat was om te lachen, het is écht niet aangeraden om dingen te beweren voor een rechter die achteraf in uw gezicht kunnen terugkeren.
Btw weet iemand of ik mijn ribewijs alleen in weekend kan kwijt spelen ?

Dus gewoon bv 4 weken alleen in weeend ?
Zie Inazuma. Hou er overigens rekening mee dat die 4 weken waarschijnlijk nog langer zal zijn...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 27 feb 2016 18:02

Ik reed richting zelzate tunnel tegen een snelheid 183/u, ben ook geflits op deze snelheid waar ik 120/ u mocht !
Met correcties af mijn snelheid 174 km/u
De rechter hoeft geen rekening te houden met die correctie ...
Lang werkt op een vrijdag ( nacht shift) wou naar mijn vriendin ! Ik woon in limburg zijn in West vlaanderen dus een lange rit
1 jaar en half nu ik doe ook werk als koerier dienst en dit in mijn eerste echt overtreding
Alle andere waren ook echt hoor.
Ze zijn niet altijd vastgesteld ...

Dagelijks, in shift, tussen W-VL en Limburg pendelen - denk je echt dat er één rechter gelooft dat je net brute pech had tijdens die éne rit dat je "wat sneller" reed :?:

Met dergelijke uitspraken graaf je je eigen put nog wat dieper voor de rechtbank.

Nu ik heb nog geen 2 jaar mij rijbewijs
Wat betekent dat u een verval van het recht tot sturen opgelegd MOET worden - de rechter heeft geen keuze - én dat u verplicht herstelonderzoeken moet ondergaan alvorens u hersteld kan worden in dat recht en uw rijbewijs kan terugkrijgen.

Artikel 38

http://wegcode.be/wetteksten/secties/we ... -t4hs6afd1

§ 5. De rechter moet het verval van het recht tot sturen uitspreken en het herstel van het recht tot sturen minstens afhankelijk maken van het slagen voor het theoretisch of praktisch examen indien hij veroordeelt wegens een overtreding begaan met een motorvoertuig die tot een verval van het recht tot sturen kan leiden en de schuldige sinds minder dan twee jaar houder is van het rijbewijs B.



U kàn een verval oplopen, dus moet het ook opgelegd worden :

Artikel 38

§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :

3°bis indien hij veroordeelt wegens het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten, op basis van artikel 29,§ 3, wanneer :

de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 30 kilometer per uur en hoogstens 40 kilometer per uur overschreden wordt, of :


De geldboete is afhankelijk van de mate van de overtreding - 63 gemeten te snel, gaat het boetebedrag uiteraard verhogen.
Een deel van de boete kan voorwaardelijk zijn.
Ook voor het verval van het recht tot sturen dat u zal opgelegd krijgen, schuift de rechter de straf mee op met de ernst van de feiten.



Artikel 29 § 3. Het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid bepaald in de reglementen uitgevaardigd op grond van deze gecoördineerde wetten wordt gestraft met een geldboete van 10 euro tot 500 euro.

De rechter houdt rekening met het aantal kilometer per uur waarmee de toegelaten maximumsnelheid wordt overschreden.

De volgende overtredingen worden bovendien gestraft met een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar :

het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid met meer dan 40 kilometer per uur,
of :


Die boetebedragen liggen dus tussen 60 euro (wat u echt niet opgelegd gaat krijgen) en 3000 euro - dit is met de opdeciemen inbegrepen, dwz, de uitgesproken bedragen x 6 doen !


Reken maar op 1200 euro boete en een paar maanden verval van het recht op sturen, met theorie en waarschijnlijk ook praktijk als herstelonderzoeken.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 feb 2016 06:18

Paar maanden ? Dit zou zeer ernstig zijn !

Mijn collega had 195 gereden + gedronken en is tegen gehouden Door de politie met anonieme wagen .... Hij had er tegen raced!

Deze heeft maar 1 maand gekregen

---------------------

Ik heb maar 183 gereden en ben gewoon flits
Ik heb nog nooit eerder een boete gehad zelfs geen parkeer boete

Ik ben nog nooit tegen gehouden voor iets of wat ik heb eens rond Gelezen

Ik denk dat mijn rijbewijs maar een kleine 14 daag zal worden in gehouden

1200 boete dat kan dit weet ik niet totaal
Dat is nog niet zo erg

Zou ik vragen voor advocaat?
Of zou dit niet nodig zijn ?

En opnieuw voor theorie is ook nog niet zo erg ben redelijk goed daar in

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 feb 2016 06:22

Zou kunnen zeggen dat ik de hart patiënt ben :/
voor alle duidelijkheid: dat was om te lachen, het is écht niet aangeraden om dingen te beweren voor een rechter die achteraf in uw gezicht kunnen terugkeren.
Btw weet iemand of ik mijn ribewijs alleen in weekend kan kwijt spelen ?

Dus gewoon bv 4 weken alleen in weeend ?
Zie Inazuma. Hou er overigens rekening mee dat die 4 weken waarschijnlijk nog langer zal zijn...

Haha ja , het zou erg zijn moest ik dit zeggen zonder enige bewijs of voorlegging

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 feb 2016 06:30

Ik pendel niet dagelijks van Limburg naar west vlaanderen !

1x om de 2 weken

Tuurlijk ga ik mij nu aan de snelheid houden zo dat ik kan voorleggen dat ik mij aan de regels heb gehouden deze maanDen

berenod
Berichten: 942

#10 , 28 feb 2016 09:38

Tuurlijk ga ik mij nu aan de snelheid houden zo dat ik kan voorleggen dat ik mij aan de regels heb gehouden deze maanDen
Huh? Indien de rechter dit hoort of vermoed dan gaat u een zeer groot probleem hebben.

U houdt zich dus alleen enkele maanden voorafgaand aan het voorkomen bij de rechter aan de regels om een zo laag mogelijke boete te hebben?
De regels zijn altijd na te leven, 24 uur op 24 uur en hebben niets te maken met het feit of je naar de rechter moet of niet.

Ik vrees dat u een beetje de regel hanteert van "je mag zo snel rijden als je wil, alleen niet daar waar men flitst".

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 feb 2016 10:02

Ik heb maar 183 gereden en ben gewoon flits

Gaat daar mee naar een politie rechter :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 feb 2016 12:02

Ik heb maar 183 gereden en ben gewoon flits

Gaat daar mee naar een politie rechter :lol:
Ik ben nu niet bij een politie rechter e beste
Ik ben nu op een forum waar ik niets alles correct moet verwoorden zo als ik bij de politie rechter zou doen :)
Laatst gewijzigd door Fde49 op 28 feb 2016 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 feb 2016 12:05

Tuurlijk ga ik mij nu aan de snelheid houden zo dat ik kan voorleggen dat ik mij aan de regels heb gehouden deze maanDen
Huh? Indien de rechter dit hoort of vermoed dan gaat u een zeer groot probleem hebben.

U houdt zich dus alleen enkele maanden voorafgaand aan het voorkomen bij de rechter aan de regels om een zo laag mogelijke boete te hebben?
De regels zijn altijd na te leven, 24 uur op 24 uur en hebben niets te maken met het feit of je naar de rechter moet of niet.

Ik vrees dat u een beetje de regel hanteert van "je mag zo snel rijden als je wil, alleen niet daar waar men flitst".
Neen maar ik ben wel van het principe dat de gewone mensen steeds minder en minder mag waar ik wel zeer veel problemen heb maar dat is iets anders !

Terug on topic ,
tuurlijk moet ik dit kunnen voorleggen

Dit heeft mijn neef ook gedaan met zijn drugs "weed in het verkeer"

Heeft 2 weken gekregen ook maar 2 weken

Nu zo als ik lees kan ik miss beter een advocaat nemen ?

Fde49
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#14 , 28 feb 2016 12:23

En mijn neef heel al 6 voordelingen

Drank 2x drugs 3x snelheid 1x

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 28 feb 2016 17:36

Het is niet omdat u neef een potentiële doodrijder is dat je dit ook moet zijn !

En met 180km per uur ben je dit ook, ik zou me schamen om dit op een forum te posten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”