Aan wat kan ik mij verwachten? 46,5km/h te hard in zone 70.

nacmlameirkx
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aan wat kan ik mij verwachten? 46,5km/h te hard in zone 70.

#1 , 25 feb 2016 14:28

Beste,
Zoals de titel het al zegt. Ik moet 28 april voor de politierechtbank in Genk verschijnen. De feiten dateren van 3 juli 2015. Ik reed op dat moment te hard met mijn volkswagen golf 2 op O-platen. Ik reed 124km/h waar 70km/h toegelaten was (met correctie af 46,5 km/h te hard.) Ik ben zelf 21 jaar (23-06-1994), heb mijn auto-rijbewijs vanaf 26-06-2012, mijn motorrijbewijs vanaf 09-08-2012 en mijn bus-rijbewijs vanaf 21-01-1015. Ik werk bij De Lijn als busmonteur en moet elke dag ongeveer 80km woon-werk verkeer afleggen. Aan wat kan ik mij verwachten, geldboete, rijverbod,..? Zijn er bijvoorbeeld argumenten die ik kan inbrengen die eventueel verzachtend kunnen werken? We hebben de verzekering al gecontacteerd of we verzekerd zijn voor een advocaat, dat was het geval maar ik ga natuurlijk zelf ook aanwezig zijn.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 feb 2016 15:00

Welk argument zou u willen inbrengen als verzachtende omstandigheid? Wat was de reden dat u zo snel door de zone 70 reed?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1680

#3 , 25 feb 2016 15:23

ik hoop op effectieve gevangenisstraf en enkele jaren uw rijbewijs kwijt

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 feb 2016 15:41