Er is geen enkele wetgeving die het de rechters oplegt.- Specifiek over de gecorrigeerde snelheid in deze topic: er zijn omzendbrieven (lees: richtlijnen) die wel degelijk aan de rechtbanken vragen om rekening te houden met de gecorrigeerde snelheid ipv de gemeten snelheid.
En dus volgt een aantal onder hen die aanbevelingen ook niet.
Of u dat nu graag heeft of niet maakt niet uit: het is de realiteit.
Die zijn het gemakkelijkste om te vervolgen .Toegegeven, sommige overtredingen kunnen niet door de beugel en verdienen een strenge bestraffing maar zoals het er vandaag aan toegaat met de beteugeling van verkeersovertredingen kan evenmin.
De bewijslast is om te beginnen al omgekeerd; en er wordt van uitgegaan dat de beklaagde ook effectief de overtreder is, ook al dagvaardt men vaak louter op houder van de nummerplaat en is de beklaagde nooit geïdentificeerd.
Die leveren de meeste en gemakkelijkste veroordelingen; betalen de meeste penale boetes; spijzen het "Slachtofferfonds" terwijl het niet eens gaat om opzettelijke gewelddaden; ...Het enige wat er daarna nog ontbreekt zijn rechters en een publieke opinie die dit toelaatbaar vinden en een nieuw soort crimineel is geboren, namelijk de verkeerscrimineel!
En opnieuw, wat u of ik daarvan vinden, is volledig irrelevant - het is de juridische realiteit.