Vanaf het bord F1 tot aan het volgend kruispunt waarna het bord C43 staat, is de snelheid beperkt tot 50 km/h.Op een bepaald moment wordt dmv een bord F1 het begin van de bebouwde kom van gemeente A aangegeven maar de toegelaten snelheid blijft 70 km/u in beide rijrichtingen, zoals wettelijk bepaald na ieder kruispunt telkens herhaald dmv een bord C43.
Geen probleem toch? Je bent ofwel binnen bebouwde kom, ofwel erbuiten. Dat je tijdens deze doortocht in de bebouwde kom verandert van gemeente, verandert niets aan het feit dat je binnen de bebouwde kom blijft. Dit kan wel worden aangeduid met een bord F43.terwijl er nergens een bord F1 te bespeuren valt dat het einde bebouwde kom gemeente A aangeeft, noch een bord F1 voor het begin bebouwde kom gemeente B.
Men hoeft niet begin en einde aan te geven als de BBK verder loopt.ZIjn het niet de gemeentes die de grenzen van de bebouwde kom bepalen en volgt daar niet uit dat zij zowel begin als einde ervan moeten aangeven want indien niet zou een bebouwde kom bij wijze van voorbeeld kunnen beginnen in Antwerpen om te eindigen in Sint Niklaas?
Omdat het perfect kan dat de éne een verkeerssituatie nadert die een lagere snelheid verantwoordt, en de andere daarvan wég rijdt ...leg mij maar eens uit waarom die bebouwde kom op dezelfde plaats in een richting van de weg 50 km/u kan opleggen en in de andere richting 70 km/u . Is iemand die de witte lijn in het midden van de weg overschrijdt veiliger langs de ene kant dan langs de andere?
De wegen van de wegbeheerders zijn ondoorgrondelijk ...Ik begrijp het argument dat wordt aangehaald ivm de verschillende snelheden ware het niet dat... de 50 km/u geldt voor de rijrichting in dewelke men de BBK verlaat en de 70 km/u in de rijrichting waarin men ze binnenrijdt.
Dat het perfect mag ...Hoe dan ook, wat te denken van de opstelling van een mobiele radar op ± 100 m voor het bord F3, op een stuk weg waar voor enkele honderden meters een onverklaarbare snelheidsbeperking van 50 km/u geldt als men uit een zone komt binnen de BBK waar gedurende enkele kilometers een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt?
Wat u als een nietszeggende repliek ziet, is eigenlijk net een véélzeggende.Redelijk nietszeggende replieken. Dat de wegen van de wegbeheerders ondoorgrondelijk zijn, och ja, we leven toch in België voor iets, maar of zulke zaken bijdragen tot een gevoel van rechtszekerheid durf ik te betwijfelen.
Neen, dat mag niet als je het kan vermijden.Idem dito voor "Dat het perfect mag": maak het nu even, een fietser omverrijden die over een zebrapad fietst ipv er met zijn fiets aan de hand over te gaan mag ook maar ik denk dat je er niet veel applaus voor zal oogsten.