Onterechte Aanmaningsbrieven Parkeerbedrijven

sojansse@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 5

Onterechte Aanmaningsbrieven Parkeerbedrijven

#1 , 19 feb 2016 17:22

Geachte,
Nogmaals moet de autonomie van de retributiebedrijven in vraag worden gesteld.
Tot twee maal toe kreeg ik van een Brusselse gemeente een twee herinnering van een retributie. Vreemd genoeg kreeg ik tot twee maal toe geen ticket onder de voorruit en ook geen eerste herinnering. Beide retributies werden onder voorbehoud betaald omdat ik daar effectief geparkeerd stond, dus dat betwist ik niet. Wat ik wel betwist is de aangerekende aanmaningskosten. Bovendien vinden deze bedrijven het normaal om pas een maand of zelfs twee maand te reageren. Ik heb zowel Test-Aankoop als mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS ingeschakeld om hen aan te schrijven. Op twee brieven van DAS werd helemaal niet gereageerd. Test-Aankoop en ikzelf hebben in verscheidene e-mails naar een foto op kopie van het retributieticket gevraagd, wat tot op heden niet werd geleverd. Ik kan begrijpen dat een keer een ticket vanonder een voorruit verdwijnt door kwajongeren, maar geen twee keer en nog minder kan ik geloven dat tot tweemaal toe een eerste herinnering in de post zou verdwijnen. Men heeft na meer dan anderhalve maand, drie keer gereageerd op mails van Test-Aankoop, doch zonder een kopie of foto van het retributieticket willen te leveren. Vreemd genoeg heb ik ook kennissen in Brussel die dit probleem gehad hebben. Ik denk er hier dus twee mogelijkheden zijn: ofwel gaat dit om een bewuste techniek om extra kosten te kunnen eisen ofwel is de administratie van deze bedrijven werkelijk een puinhoop zoals reeds werd gezegd. In het eerste geval, denk ik dat dit de autonomie van deze bedrijven eens stevig aan de kaak dient te worden gesteld en ik het tweede geval, denk ik niet dat dit het probleem van de consument is. Ik denk dat deze bedrijven overigens voldoende verdienen om voldoende en degelijk gekwalificeerd personeel te werk te stellen. Vermits ik dus wil, dat dit probleem aan de kaak wordt gesteld, heb ik hen dus vriendelijk verzorgd om naar de rechtbank te gaan om hun aanmaningskosten te eisen en men liet mij weten dat het dossier wordt doorgestuurd naar een gerechtsdeurwaarder. Ik heb hen laten weten dat ik enkel nog zal reageren via de rechtbank en dat ik geen aanmaningen van gerechtswaarders die fungeren als incassobureaus wens te ontvangen en dat ik ook aan deze brave man eenmalig het volledige dossier met e-mailverkeer zal doorsturen en verder niet meer op aanmaningen zal reageren.

Wat denken jullie hierover?
Ik had graag geweten of er nog andere mensen dezelfde problemen hebben gehad en indien ja, of deze zouden kunnen reageren om de draagwijdte van dit probleem te kennen.

Dank bij voorbaat.

Sofie Janssens

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding