Huren van container

Talleke77
Topic Starter
Berichten: 2

Huren van container

#1 , 10 feb 2016 00:04

Goede avond iedereen,

Ik ben al sinds enkele dagen in shock door het huren van een container met een toekomstige verhuis.

Midden oktober had ik besloten mijn huis in te ruilen voor een appartementje.

Daar ik heel veel spullen heb die weg moeten, ging ik met de dochter naar het politiebureel om te vragen hoe het werkt om een container voor je deur te plaatsen, ik ging naar heb omdat ik me kon herinneren dat je dan zo'n borden moet hebben.
De dame aan het onthaal zei dat deze borden niet meer werden gebruikt en nu alles via de gemeente ging.

Dus ik een mailtje naar de gemeente met de vraag, wat ik moest doen om een container te mogen plaatsen, geen reactie gekregen, had ook nog geen datums.
Dus eind oktober via een containerbedrijf JMContainers gevraagd of hij er eentje wou komen plaatsen.
Geen probleem dus, de container stond voor mijn eigen oprit en niet op het fietspad of zo.

Na enkele dagen werd ik dan ziek en belde ik naar de containerman om te vragen of hij langer mocht blijven staan, daar ik niet kon verder doen door ziekte, het was geen probleem: hou hem maar zo lang je wil. Dus kon ik het naargelang ik me goed voelde er gebruik van maken.

Maar dan verleden week ineens een aangetekend schrijven van de gemeente met een rekening van bijna 1.000 euro???? Ik viel bijna dood, dit zou zijn voor het neerzetten van de container.
Ik reageerde direct en vroeg hoe het kwam dat ik dat moest betalen, er heeft mij niemand gezegd dat dit zo in zijn werk ging en waarom dan geen vroegere brief om me dit te melden.

Geen antwoord, vandaag alsnog een bezwaarschrift gestuurd, daar ik ook nooit iets heb getekend.

Maar nu sinds enkele dagen, kwam er ook politie aan de deur voor die container. Eerste keer verleden vrijdag, een hele onbeleefde ma, die zei: teken dit eens, toen ik vroeg wat is dat, zei hij, gewoon tekenen en zwijgen, je weet goed genoeg over wat dat gaat..ik zei nee, toen zei hij over de container die hier staat en die moet de 8ste. februari weg zijn...het was dus vrijdagavond de 5de. februari.
Ik zei dat dit onmogelijk was, daar het vrijdagavond was en ik niemand niet meer kon bereiken.
Hij zei nogmaals heel onbeleefd, ga je tekenen of niet, ik zei nee, want ik kan dat niet waarmaken. Toen liep hij lachend weg en riep nog: IDIOTE TRUT.

Dit ging er over en ik heb direct gebeld naar de politie van Brasschaat en die ze, je kan altijd een klacht indienen bij Comité P.
Dat heb ik gedaan, ik was gewoon kapot van dat, de dokter is zelfs moeten langskomen.

Nog wat mailtjes gestuurd naar de politie om toch te vragen o ze het enkele dagen langer konden toestaan, maar geen reactie, dus heb ik enkele mensen bijeen geroepen en die gingen er mee voor zorgen dat de achtste de container vol was en kon worden afgehaald.

Ondertussen kreeg ik ook telefoon van de containerman, die niet opgezet was met de telefoontjes van de politie, ik gaf hem wel mee dat hij hem effectief de achtste mocht komen halen en toen zei hij ik ga het eerst nog eens aan hen vragen of ik er de toestemming voor krijg.

Dus tot in de nacht hebben we de 7ste. februari voortgedaan, maar de 8ste. dus niemand gezien, vanmorgen de 9de. kwam er dan weer politie om een PV op te maken, omdat hij er nog stond??? Nu weet ik ondertussen dat zij dat speciaal hebben gedaan, gewacht tot vanmorgen, om mij dan die PV aan mijn been te lappen.
Die van deze morgen zei, hij komt tussen 14 en 15 uur vandaag..dus toch nog wat verder gedaan en om 14 uur stipt hebben we hem gesloten.
Gewacht ondertussen was het al halfdrie, niet meer gehoord en daarom was ik met mijn zoon nog wat aan het opruimen in de koepel.

Opeens hoor ik heel veel lawaai en ik dacht wat is dat nu, en wat zag ik de chauffeur van de container, gooide gewoon de container terug leeg op mijn oprit, ik liep buiten en riep halooooo wat doet U, maar geen reactie en toen hij leeg was, reed hij gewoon weg??? Ik was in shock, tot voor mijn deur, ik kan dus echt niet buiten of er kan niemand binnen..dat is toch niet normaal of menselijk.
Ik belde naar de politie om dit te zeggen en die vonden dat precies ook normaal?
Die willen mij gewoon pesten door mijn aangifte aan het comité P. denk ik.

Dan gebeld naar de containerman en die zei, ja je was niet thuis, dus konden we niet ontvangen (dat moest gebeuren bij de afhaling) en dan hebben we hem maar terug leeggekapt voor je deur???
Ik zei dat kan toch niet, kan u aub terugkomen om dit op te halen? Hij zei nee, ik wil niet in conflicten komen met politie, dus wil ik deze zaak stoppen en gewoon mijn container terug.

Ja dus nu heb ik voor mijn woning een hele hoop afval en een hoofd dat niet meer weet wat ik moet doen.

Ga morgen een andere container vragen, of de politie pest mij nog meer.

Mag dat wel dat die chauffeur dat zo maar voor mijn deur terug uitkapt???? en de politie moeten die niets doen??

Het is een lang verhaal, voor mij is heel die containeraffaire een nachtmerrie geworden, ik hoop dat er hier iemand is die mij raad kan geven.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87
Berichten: 133

#2 , 10 feb 2016 03:22

Beide situaties staan los van elkaar. Boete van politie is terechr maar dat uitkappen uiteraard niet. Bel morgen eens naar zijn werkgever

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”